(in Polish) Projekt aplikacyjny: Kształtowanie podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym wśród młodzieży - ZIP
General data
Course ID: | 3600-KPKŚW-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Projekt aplikacyjny: Kształtowanie podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym wśród młodzieży - ZIP |
Organizational unit: | Faculty of Oriental Studies |
Course groups: |
General university courses General university courses General university courses in the humanities |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia zostaną uruchomione pod warunkiem, że zbierze się grupa min. 16 osób. Student musi być na 2 lub 3 roku studiów I stopnia lub na 2-5 roku studiów 5-letnich lub 1-2 roku studiów II stopnia. Przedmiot jest realizowany w ramach Programu zintegrowanego działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego PO WER, ścieżka 3.5. Kurs skierowany jest do studentów, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat komunikacji w środowiskach wielokulturowych, w tym w miejscu pracy, skutecznych technik, ale i ograniczeń owej komunikacji. Kierujemy go również do tych, którzy pragną zdobyć umiejętności skutecznego prezentowania i przekazywania wiedzy metodą warsztatową, doskonaląc jednocześnie kompetencje społeczne – umiejętność pracy w zespole, współpraca z otoczeniem zewnętrznym (szkoły publiczne w Warszawie). |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia zostaną uruchomione pod warunkiem, że zbierze się grupa min. 16 osób. Student musi być na 2 lub 3 roku studiów I stopnia lub na 2-5 roku studiów 5-letnich lub 1-2 roku studiów II stopnia. Przedmiot jest realizowany w ramach Programu zintegrowanego działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego PO WER, ścieżka 3.5. Kurs skierowany jest do studentów, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat komunikacji w środowiskach wielokulturowych, w tym w miejscu pracy, skutecznych technik, ale i ograniczeń owej komunikacji. Kierujemy go również do tych, którzy pragną zdobyć umiejętności skutecznego prezentowania i przekazywania wiedzy metodą warsztatową, doskonaląc jednocześnie kompetencje społeczne – umiejętność pracy w zespole, współpraca z otoczeniem zewnętrznym (szkoły publiczne w Warszawie). 1. Studenci zapoznają się z etapami i metodami skutecznego przygotowania projektu aplikacyjnego 2. Studenci przygotują i wykonają projekt polegający na zgromadzeniu i przyswojeniu wiedzy na temat komunikacji w środowisku wielokulturowym, wybiorą docelową grupę uczniów jednej z warszawskich szkół i zorganizują współpracę z wychowawcą/dyrektorem placówki. 3. Studenci przygotują materiały dydaktyczne i scenariusz warsztatów dotyczących podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym dla młodzieży. 4. Wybrane wydawnictwo opublikuje przygotowane materiały 5. W wybranej szkole Studenci przeprowadzą warsztaty na podstawie przygotowanych przez siebie materiałów. 6. Młodzież uczestnicząca w warsztatach oraz wychowawca lub dyrektor placówki dokonają ewaluacji warsztatów 7. Studenci i eksperci zewnętrzni dokonają ewaluacji zajęć oraz autoewaluacji podczas spotkania podsumowującego. |
Bibliography: | |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza Student ma: uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię) z zakresu komunikacji międzykulturowej podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia warsztatów dla młodzieży podstawową wiedzę w zakresie realizacji projektu aplikacyjnego Umiejętności: Student potrafi: wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje na temat wielokulturowości wskazać źródła różnic kulturowych w kontekście życia społecznego i codziennego posługuje się podstawowymi pojęciami z dziedziny komunikacji międzykulturowej Student potrafi: pracować w grupie nad opracowaniem wybranego zagadnienia i przedstawić wyniki pracy uczestniczyć w dyskusji z poszanowaniem wszystkich jej uczestników Rozwija: poczucie odpowiedzialności za grupę umiejętności krytycznego myślenia umiejętności kreatywnego działania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ciągła 30% ocena przeprowadzonego warsztatu i powstałych materiałów dydaktycznych 70% |
Copyright by University of Warsaw.