Klasyka kina hiszpańskiego. Obraz społeczeństwa Hiszpanii w kinematografii lat 50-60. XX wieku.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS-K-KKH-23-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Klasyka kina hiszpańskiego. Obraz społeczeństwa Hiszpanii w kinematografii lat 50-60. XX wieku. |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału "Artes Liberales" |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Podstawowa znajomość języka hiszpańskiego. |
Skrócony opis: |
Konwersatorium na temat klasyki kina hiszpańskiego. Próba analizy społeczeństwa hiszpańskiego i zmian w nim zachodzących w latach 50-60. XX wieku na podstawie najważniejszych obrazów kinematografii hiszpańskiej tego okresu. |
Pełny opis: |
Konwersatorium na temat klasyki kina hiszpańskiego. Próba analizy społeczeństwa hiszpańskiego i zmian w nim zachodzących w latach 50-60. XX wieku na podstawie najważniejszych obrazów kinematografii hiszpańskiej, które stanowią swoisty zapis zwyczajów, życia codziennego i wyzwań tego okresu. Głównym celem zajęć będzie analiza przyczyn i konsekwencji ewolucji hiszpańskiego społeczeństwa na podstawie dzieł autorstwa wybitnych twórców kina hiszpańskiego. Filmy, które będą poddane analizie: 1. „Bienvenido, Mister Marshal”, (1953, reż. Luis García Berlanga). 2. „El cochecito” (1960, reż. Marco Ferreri). 3. „Viridiana” (1961, reż. Luis Buñuel). 4. „La gran familia” (1962, reż. Fernando Palacios). 5. „El verdugo” (1963, reż. Luis García Berlanga). 6. „Sor Citroën” (1967, reż. Pedro Lazaga). 7. „El turismo es un gran invento” (1968, reż. Pedro Lazaga). |
Literatura: |
Studentom zostaną dostarczone streszczenia scenariuszy filmów w języku hiszpańskim. |
Efekty uczenia się: |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat kultury i języka wybranego regionu Śródziemnomorza, prowadzącą do specjalizacji; ma podstawową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego w Polsce oraz w wybranym kraju Śródziemnomorza; potrafi interpretować dzieło sztuki wizualnej, także w kontekście innych źródeł z danej epoki; ma świadomość znaczenia dziedzictwa antyku w kulturze Europy; rozumie wagę zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza ma pogłębioną wiedzę o języku jako o podstawowej ekspresji i środku przekazu danej kultury, odzwierciedlającym najważniejsze procesy historyczne i kulturowe; potrafi wyszukiwać oraz interpretować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł, krytycznie oceniając ich wiarygodność; potrafi samodzielnie interpretować i analizować teksty kultury, uwzględniając ich kontekst historyczny i regionalny potrafi samodzielnie interpretować i analizować teksty kultury, uwzględniając ich kontekst historyczny i regionalny; aktywnie uczestniczy w dyskusji na tematy kulturoznawcze, formułuje logiczną argumentację i krytyczne wnioski; potrafi odnieść się do poglądów innych osób i tez badaczy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia zaliczane będą na podstawie listy obecności oraz stopnia aktywnego udziału w zajęciach. Zajęcia zaliczane będą na podstawie listy obecności oraz stopnia aktywnego udziału w zajęciach. Liczba dopuszczalnych nieobecności – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Cristina Gonzalez Caizan | |
Prowadzący grup: | Cristina Gonzalez Caizan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.