Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

BA Seminar: American Literature in the Times of Crisis

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZS034
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: BA Seminar: American Literature in the Times of Crisis
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Seminaria licencjackie
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Niniejsze seminarium licencjackie jest poświęcone analizie sposobów, w jakie literatura północnoamerykańska odpowiada na kryzysy w różnych okresach historycznych, z naciskiem na 20. i 21.wiek. Podczas seminarium studentki i studenci badają sposoby reprezentacji wojny, pandemii, kryzysu klimatycznego, niesprawiedliwości społecznej i rasowej czy kryzysu migracyjnego.

Pełny opis:

Niniejsze seminarium licencjackie jest poświęcone analizie sposobów, w jakie literatura północnoamerykańska odpowiada na kryzysy w różnych okresach historycznych, z naciskiem na 20. i 21.wiek. Podczas seminarium studentki i studenci badają sposoby reprezentacji wojny, pandemii, kryzysu klimatycznego, niesprawiedliwości społecznej i rasowej czy kryzysu migracyjnego. Podkreślając rolę krytyki kulturowej i innowacji w tekstach literackich, przyglądamy się następującym zagadnieniom:

- Jakie funkcje estetyczne, kulturowe i polityczne pełni literatura w czasie kryzysów?

- Jak wyglądają związki między kryzysem, zmianą społeczno-kulturową a eksperymentem literackim?

- Czym różnią się sposoby, w jakie fikcja, poezja, formy dokumentalne czy powieść graficzna odpowiadają na kryzysy i przełomowe wydarzenia historyczne?

- Jakie nowe strategie tekstualne wyłaniają się w odpowiedzi na kryzys?

Są to zajęcia, które łączą teorię i praktykę, a ich nadrzędnym celem jest rozwinięcie umiejętności niezbędnych do napisania pracy licencjackiej z dobrze uzasadnioną tezą. Studenci i studentki rozwijają umiejętności krytycznego i interdyscyplinarnego myślenia, wzbogacają swój warsztat badawczy i ćwiczą prowadzenie spójnej argumentacji.

Literatura:

Lista lektur zostanie opracowana w oparciu o zainteresowania badawcze uczestników i uczestniczek seminarium.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

- wie, jak wygląda dobrze skonstruowana praca licencjacka

- wie, jak wykorzystać w swojej pracy materiały źródłowe

- wie, na czym polega proces planowania procesu pisania poszczególnych rozdziałów

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi dokonać krytycznej analizy tekstów literackich i tekstów kultury

- potrafi formułować i rozwijać tezę oraz prowadzić spójną argumentację

- potrafi przeanalizować i efektywnie wdrożyć feedback zarówno od prowadzącej, jak i współuczestników zajęć

- potrafi zredagować własny tekst w oparciu o komentarze

KOMPETENCJE

- umie pracować w grupie i dyskutować na złożone i często kontrowersyjne tematy społeczno-kulturowe z szacunkiem dla opinii innych studentów/studentek

- rozumie znaczenie literatury amerykańskiej w szerszym kontekście historycznym i społeczno-kulturowym

Metody i kryteria oceniania:

Aby otrzymać zaliczenie studenci i studentki muszą aktywnie uczestniczyć w zajęciach, zaprezentować wyniki swoich badań podczas zajęć oraz złożyć wszystkie rozdziały i inne części pracy, a także ich poprawione wersje zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mąkowska
Prowadzący grup: Joanna Mąkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)