BA Seminar: American Literature in the Times of Crisis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS034 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: American Literature in the Times of Crisis |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Niniejsze seminarium licencjackie jest poświęcone analizie sposobów, w jakie literatura północnoamerykańska odpowiada na kryzysy w różnych okresach historycznych, z naciskiem na 20. i 21.wiek. Podczas seminarium studentki i studenci badają sposoby reprezentacji wojny, pandemii, kryzysu klimatycznego, niesprawiedliwości społecznej i rasowej czy kryzysu migracyjnego. |
Pełny opis: |
Niniejsze seminarium licencjackie jest poświęcone analizie sposobów, w jakie literatura północnoamerykańska odpowiada na kryzysy w różnych okresach historycznych, z naciskiem na 20. i 21.wiek. Podczas seminarium studentki i studenci badają sposoby reprezentacji wojny, pandemii, kryzysu klimatycznego, niesprawiedliwości społecznej i rasowej czy kryzysu migracyjnego. Podkreślając rolę krytyki kulturowej i innowacji w tekstach literackich, przyglądamy się następującym zagadnieniom: - Jakie funkcje estetyczne, kulturowe i polityczne pełni literatura w czasie kryzysów? - Jak wyglądają związki między kryzysem, zmianą społeczno-kulturową a eksperymentem literackim? - Czym różnią się sposoby, w jakie fikcja, poezja, formy dokumentalne czy powieść graficzna odpowiadają na kryzysy i przełomowe wydarzenia historyczne? - Jakie nowe strategie tekstualne wyłaniają się w odpowiedzi na kryzys? Są to zajęcia, które łączą teorię i praktykę, a ich nadrzędnym celem jest rozwinięcie umiejętności niezbędnych do napisania pracy licencjackiej z dobrze uzasadnioną tezą. Studenci i studentki rozwijają umiejętności krytycznego i interdyscyplinarnego myślenia, wzbogacają swój warsztat badawczy i ćwiczą prowadzenie spójnej argumentacji. |
Literatura: |
Lista lektur zostanie opracowana w oparciu o zainteresowania badawcze uczestników i uczestniczek seminarium. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - wie, jak wygląda dobrze skonstruowana praca licencjacka - wie, jak wykorzystać w swojej pracy materiały źródłowe - wie, na czym polega proces planowania procesu pisania poszczególnych rozdziałów UMIEJĘTNOŚCI - potrafi dokonać krytycznej analizy tekstów literackich i tekstów kultury - potrafi formułować i rozwijać tezę oraz prowadzić spójną argumentację - potrafi przeanalizować i efektywnie wdrożyć feedback zarówno od prowadzącej, jak i współuczestników zajęć - potrafi zredagować własny tekst w oparciu o komentarze KOMPETENCJE - umie pracować w grupie i dyskutować na złożone i często kontrowersyjne tematy społeczno-kulturowe z szacunkiem dla opinii innych studentów/studentek - rozumie znaczenie literatury amerykańskiej w szerszym kontekście historycznym i społeczno-kulturowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby otrzymać zaliczenie studenci i studentki muszą aktywnie uczestniczyć w zajęciach, zaprezentować wyniki swoich badań podczas zajęć oraz złożyć wszystkie rozdziały i inne części pracy, a także ich poprawione wersje zgodnie z ustalonym harmonogramem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-LIC
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Mąkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.