BA Seminar: Varieties of the American Short Story (Seminarium licencjackie: Opowiadania amerykańskie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS041 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: Varieties of the American Short Story (Seminarium licencjackie: Opowiadania amerykańskie) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć są prezentacje ukończonych fragmentów prac licencjackich oraz krytyczne dyskusje nad nimi w gronie wszystkich uczestników seminarium. W rezultacie dokonanych w ramach poprzedzającego proseminarium wyborów zarysowała się częściowa wspólnota badawcza oparta na pojęciu traumy w rozumieniu Dominicka LaCapry. Przyjęto podział prac na część wstępną, która stawia pytanie badawcze, prezentuje aparat pojęciowy oraz uzasadnia wybór literatury podmiotowej. |
Pełny opis: |
1. Prezentacja pierwszej wersji części wstępnej wraz z dyskusją (2 osoby) 2. Ditto. 3. Ditto. 4. Ditto. 5. Ditto (1 osoba). Podsumowanie: promotor. 6. Prezentacja pierwszej wersji pierwszego rozdziału analitycznego (2 osoby) 7. Ditto. 8. Ditto. 9. Ditto. 10. Ditto (1 osoba). Podsumowanie: promotor. 11. Prezentacja pierwszej wersji drugiego rozdziału analitycznego i wniosków końcowych (2osoby) 12. Ditto. 13. Ditto. 14. Ditto. 15. Ditto (1 osoba). Podsumowanie: promotor. Kolejność prezentacji zależy od stopnia zaawansowania pracy nad rozdziałem. |
Literatura: |
Edgar Allan Poe, Tales of the Grotesque and Arabesque Ernest Hemingway, 49 Stories Francis Scott Fitzgerald, [selected stories] William Faulkner, Collected Stories Carson McCullers, Collected Stories Flannery O'Connor, Complete Stories Donald Barthelme, Sixty Stories Tim O’Brien, The Things They Carried Dominick LaCapra, Historia w okresie przejściowym Antologia studiów nad traumą, red. Tomasz Łysak Sigmund Freud, „Mourning and Melancholia” Eva Illouz, Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism G.R. Thompson, Poe’s Fiction: Romantic Irony in the Gothic Tales Wolfgang Kayser, The Grotesque |
Efekty uczenia się: |
Student/ka zna i rozumie: - miejsce i znaczenie nauk o kulturze i religii w systemie nauk, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną, relacje do innych dyscyplin i dziedzin oraz kierunki rozwoju - terminologię, metody, narzędzia i techniki pozyskiwania danych, wybrane tradycje, szkoły badawcze oraz kierunki rozwoju właściwe dla nauk o kulturze i religii do badań zjawisk kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych - główne trendy i wytwory piśmiennictwa amerykańskiego, zasadnicze zręby kultury amerykańskiej będące nieodłącznym elementem badań kultury Ameryki Północnej, a także podstawy teoretyczne i metodologiczne literaturoznawstwa potrafi: - formułować i rozwiązywać złożone problemy badawcze, rozpoznawać, rozumieć, interpretować i analizować przyczyny oraz przebieg zjawisk kulturowych w Stanach Zjednoczonych przy wykorzystaniu źródeł oraz standardowych metod i narzędzi badawczych w ramach nauk humanistycznych - interpretować dzieła literatury amerykańskiej w kontekście szeroko pojętej kultury amerykańskiej - komunikować się na tematy amerykanistyczne związane ze Stanami Zjednoczonymi z użyciem specjalistycznej terminologii w języku angielskim oraz przy użyciu zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych - uczestniczyć, pod opieką opiekuna naukowego, w przygotowaniu projektów badawczych (indywidualnych i grupowych) w zakresie szeroko pojętych studiów nad kulturą w Stanach Zjednoczonych Kompetencje społeczne: jest gotów: - wykorzystywać zdobytą, interdyscyplinarną wiedzę z zakresu studiów amerykanistycznych nad Stanami Zjednoczonymi celem formułowania własnych opinii, oraz uznawać jej znaczenie w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - odpowiedzialnie wykonywać swój zawód, w tym przestrzegać zasad etyki zawodowej i wymagać tego od innych - kontynuować naukę i dbać o rozwijanie dorobku w dziedzinie studiów amerykanistycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Rozdział wstępny: 20 p., rozdział pierwszy: 20 p., rozdział 2 i konkluzje: 30 p., udział w dyskusji: 30 p. Warunek zaliczenia semestru: ukończenie pracy licencjackiej i jej akceptacja przez promotora |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-LIC
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Marek Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.