Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX) 2500-PL-PS-FS8-10
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach (branie udziału w dyskusjach i ćwiczeniach realizowanych podczas zajęć oraz współpraca w grupie) - 20%

ocena prezentacji projektu (oceniana jest zgodność z przyjętą metodologią badawczą, wykorzystanie narzędzi przedstawionych na zajęciach, spójność i klarowność prezentacji, funkcjonalność projektu, zaangażowanie w pracę grupy) - 40%

ocena raportu z realizacji projektu (oceniana jest zgodność z przyjętą metodologią badawczą, wykorzystanie narzędzi przedstawionych na zajęciach, spójność i klarowność pracy, funkcjonalność projektu, jakość dokumentacji projektowej) - 40%

obecność na zajęciach - dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności, w przypadku większej liczby nieobecności (zarówno usprawiedliwionych jak i nieusprawiedliwionych) konieczne będzie dostarczenie dodatkowej pracy pisemnej związanej z tematyką zajęć

Zakres tematów:

Zajęcia będą złożone z pięciu modułów, podzielonych tematycznie:

1. Wprowadzenie do projektowania interakcji (zajęcia 1-2)

W ramach tego modułu studenci poznają podstawowe zasady projektowania interakcji, dowiedzą się również o podobieństwach i różnicach w projektowaniu produktów, usług i procesów oraz poznają najważniejsze etapy procesu projektowego. Uczestnicy podzielą się na kilkuosobowe zespoły, w których będą realizować projekty zaliczeniowe. Każdy zespół będzie realizował wybrany problem projektowy, który zostanie ustalony pod koniec drugich zajęć.

2. Badanie potrzeb użytkowników (zajęcia 3-5)

W trakcie zajęć studenci poznają i przetestują metody badania potrzeb użytkowników. W ramach ćwiczeń będą opracowywane persony oraz mapy empatii. Po zakończeniu tego etapu studenci będą mogli przystąpić do definiowania konkretnych propozycji rozwiązań, stanowiących wartościowe odpowiedzi na postawione problemy projektowe.

3. Definiowanie rozwiązań (zajęcia 6-9)

W tej części kursu studenci poznają metody i narzędzia wspierające pracę koncepcyjną nad rozwiązaniami, zarówno od strony projektowej, jak i biznesowej (m.in. visual thinking, customer journey map, business model canvas). W definiowaniu rozwiązań zostaną również wykorzystane techniki twórczego rozwiązywania problemów. Celem zajęć będzie zdefiniowanie produktu/usługi, która powstaje w ramach projektu grupowego.

4. Prototypowanie i testowanie (zajęcia 10-13)

Uczestnicy poznają podstawowe narzędzia wspomagające tworzenie interaktywnych makiet rozwiązań. Wykorzystane zostaną zarówno rozwiązania analogowe (paper prototyping) jak również cyfrowe (oprogramowanie do prototypowania: Axure, UxPin, InVision, proto.io). Ponadto, uczestnicy zajęć zapoznają z informacjami na temat rodzajów testów użyteczności i sposobami ich przeprowadzania. Po stworzeniu prototypu, uczestnicy zaprojektują testy użyteczności oraz przetestują swoje rozwiązania na wybranej grupie użytkowników.

5.Praca nad dopracowaniem koncepcji i prezentacja projektów (zajęcia 14-15).

Zajęcia zakończą się grupową prezentacją projektu. Dodatkowo powstanie dokumentacja projektu w formie pisemnego raportu podsumowującego przebieg prac zespołu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 10:15 - 11:45, Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7, sala 303
Anna Anzulewicz 17/0 szczegóły
2 każdy czwartek, 10:15 - 11:45, Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7, sala 421
Anna Anzulewicz 18/130 szczegóły
3 (brak danych), (budynek nieznany), (sala nieznana)
0/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)