Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS8-10
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX)
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety stosowane
Zajęcia Interdyscyplinarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria wejścia: ukończenie podstawowego kursu z metodologii badań naukowych


Kryterium selekcji: starszeństwo roku

Skrócony opis:

Projektowanie doświadczeń (UX) to szeroka dziedzina wiedzy, która wspiera tworzenie systemów, usług i procesów, które są przyjazne z punktu widzenia użytkownika. Podczas kursu, który kładzie nacisk na rozwój umiejętności kluczowych z perspektywy pracy w obszarze UX, studenci będą zapoznawać się z najważniejszymi metodami i narzędziami stosowanymi w tej dziedzinie. Uczestnicy zajęć będą mieli okazję sprawdzić się na wszystkich etapach projektowania - od poznania potrzeb użytkowników, przez identyfikację ich problemów, walidację rynkową potencjalnych rozwiązań, aż po stworzenie i przetestowanie prototypu opracowanego produktu lub usługi.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

• student zna metody pozwalające na badanie użyteczności produktów, usług i produktów (K_W12)

• student posiada wiedzę na temat woli afektu w projektowaniu użyteczności (K_W09)

• student zna podstawowe mechanizmy rządzące funkcjonowaniem społecznym człowieka (K_W10)

Umiejętności:

• student potrafi zaprojektować i przeprowadzić projekt badawczy z zakresu projektowania interakcji we współpracy

z innymi osobami(K_U05)

• student umie komunikować wyniki przeprowadzonych badań w formie pisemnej i ustnej, korzystając z nowoczesnych metod prezentacji (K_U06)

Kompetencje społeczne:

• student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do tworzenia innowacyjnych rozwiązań (K_U06)

• student umie współpracować w zespole (K_K05)

• student potrafi uczestniczyć w dyskusji w konstruktywny

sposób, słucha z uwagą innych uczestników dyskusji, wnosi swoje uwagi z poszanowaniem punktów widzenia innych osób (K_K06)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)