History of European cooperation since 1919: research skills for junior researchers
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2900-4EU-HEC-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | History of European cooperation since 1919: research skills for junior researchers |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
Przedmioty Historii II stopnia Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Zajęcia obcojęzyczne w WH UW Zajęcia ogólnouniwersyteckie na Wydziale Historii (zapisy dostępne w rejestracji żetonowej) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Obligatoryjny jest udział w obu semestrach seminarium. Zajęcia w języku angielskim, przeznaczone dla studentów studiów magisterskich i doktorantów SDNH. Założenia i wymagania wstępne: zaliczenie jednego z zajęć (lub ekwiwalentów po konsultacji z prowadzącą): Wstęp do badań historycznych, Podstawy metodologii historii, |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The joint MA-PhD course combines a weekly web-seminar (two hours per week on 21 weeks: 16 normal seminars + 5 seminars delivered in association with a think-tank) and two physical meetings: -a winter school as an intensive one-week field trip at the Historical Archives of the European Union (HAEU) in Florence to implement historical skills on archival holdings. The HAEU gathers materials from the European Union, but also from many institutions, associations and actors dealing with European history since 1919. -A three-day seminar in late May to discuss the exam papers resulting from the course for a feedback session, before their delivery on 15 June. Milan agreed to host this session in 2022. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The topic of European cooperation since 1919 is not only exceptionally important from a contemporary vantage point, it also constitutes a particularly fertile ground to allow the diversity of our European universities to flourish in common, as it straddles the former Iron Curtain, and also the North-South division of Europe. At the same time, the theme is sufficiently narrow to provide a sense of unity among the seminar’s participants: European cooperation history is not the history of the European continent. The topics of online meetings 1. League of Nations 2. Spinelli and the federalist movement in Italy and abroad 1940s-50s 3. Listening to the leaders. Introduction to analysis of oral history accounts 4. The Treaty of Rome (1957) 5. The legal dynamic of European integration 6. The economic and social dynamic of European integration 7. EU social union and the social crisis. 8. History of labor migration 9. EU and the Knowledge Society 10. Gender mainstreaming in Europe Online lectures in the Feltrinelli Foundation: The radical right and European integration 1. Europe seen from the right 2. Social-media and hate speech at the service of the radical right 3. Underground actions and movements of the radical right 4. The impossible Europe of the radical right 5. The social foundations of the radical right 17- 21 January 2022: Winter school in Florence (visit to the Archive) 16-20 May 2022: Seminar in Milan. PROWADZĄCY: prof. Dobrochna Kałwa (Uniwersytet Warszawski), Laurent WARLOUZET (Sorbonne), Morten RASMUSSEN (Copenhagen), Paola MATTEI (Milan), Pierro GRAGLIA (Milan) |
Literatura: |
(tylko po angielsku) The bibliography will be given on the Kampus platform |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy historycznej i politologicznej fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji Umiejętności: potrafi definiować cel i przedmiot badań naukowych, formuło¬wać hipotezę badawczą, wnioskować na podstawie wyników badań naukowych dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań nauko¬wych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twór¬czym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy planować i realizować indywidu¬alne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w środowisku międzynarodowym posługiwać́ się̨ językiem obcym oraz specjalistyczną terminologią Kompetencje społeczne: jest gotów do krytycznej oceny dorobku w ra¬mach danej dyscypliny naukowej krytycznej oceny własnej pracy badawczej podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych, w szczególności prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone metodą dyskusji opartej o lekturę wskazanych tekstów. Podstawą zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność), udział w seminariach we Florencji i Mediolanie, przygotowanie w oparciu o badania pracy pisemnej. Podstawą oceny jest: 1) przygotowanie merytoryczne; 2) aktywny udział w pracy na zajęciach; 3) praca pisemna. Punkty ECTS: 8 ECTS za seminarium i 6 ECTS za pracę dyplomową |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.