Konwersatorium kulturoznawcze - Najważniejsze teksty antropologii francuskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-1DP2W-KK-010-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium kulturoznawcze - Najważniejsze teksty antropologii francuskiej |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 2 stopień 1 rok Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Romanistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone będą tłumaczeniu i omawianiu wybranych tekstów antropologii francuskiej. Język wykładowy - polski |
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone będą tłumaczeniu i omawianiu wybranych tekstów antropologii francuskiej. Ich podstawowym celem będzie oswojenie ze słownictwem współczesnej humanistyki w języku francuskim. Na podstawie tekstów takich autorów jak Michel Foucault, Philippe Ariès, Roland Barthes, René Girard i inni, analizowane będą istotne tematy antropologii: rodzina, śmierć, szaleństwo, wykluczenie, sacrum, władza i kara. Tezy uczonych zostaną skonfrontowane z krótkimi tekstami literackimi dotyczącymi omawianych kwestii. Język wykładowy - polski |
Literatura: |
Roland Barthes, Mythologies, Paris, Seuil, 1957. Michel Foucault, Histoire de la folie à l'âge classique, Paris, Gallimard, 1961. Id., Surveiller et punir, Paris, Gallimard, 1975. Philippe Ariiès, L'enfant et la vie familiale sous l'Ancien Régime, Paris, Seuil, 1973. Id., L'Homme devant la mort, Seuil, 1977. René Girard, Le Bouc émissaire, Paris, Grasset, 1982. |
Efekty uczenia się: |
1. Umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla literaturoznawstwa. 2. Umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków.. 3. Umiejętność korzystania z różnych źródeł i sposobów wyszukiwania i selekcjonowania informacji. 4. Nabycie podstawowych umiejętności badawczych pozwalających na formułowanie i analizę problemów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz testu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.