Kultura popularna Izraela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-HE-KPI-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura popularna Izraela |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Wydział Orientalistyczny - przedmioty ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zaznajomienie słuchaczy z izraelską kulturą popularną oraz z jej tekstami. |
Pełny opis: |
Słuchacze zdobędą wiedzę na temat życia codziennego w Izraelu oraz jego najważniejszych problemów. Analizując teksty kultury zapoznają się z różnymi postawami wobec tych problemów. Nabędą podstawową wiedzę na temat historii, geografii, struktury społecznej oraz kultury Państwa Izrael. |
Literatura: |
O. Almog, Wielokulturowy Izrael, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2011. A. Chojnowski, J. Tomaszewski, Izrael, Trio, Warszawa 2001. D. Cohn-Sherbok, D. El-Alami, Konflikt palestyńsko-izraelski, PIW, Warszawa 2002. S. N. Eisenstadt, Israeli Society, Weidenfeld & Nocolson, London 1967. M. Gutowski, Święta ziemia. Opowieści z Palestyny, Znak, Kraków 2015. T. Segev, Siódmy million, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2012. C. Shindler, Historia współczesnego Izraela, Książka i Wiedza, Warszawa 2011. Teksty kultury (filmy izraelskie, muzyka, literatura). Materiały własne prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: - potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe judaizmu i Izraela [K_W10] - ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata [K_W14] ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Izraela [K_W16] - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł [K_U01] - potrafi czytać, analizować i interpretować teksty literackie i/lub inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym [K_U06] - potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej w typowych sytuacjach profesjonalnych [K_U09] - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01] - potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne [K_K02] - potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur [K_K03] - ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata [K_K05] - widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego [K_K06] - ma świadomość znaczenia kultury Izraela w kulturze światowej [K_K07] - działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Izraela i judaizmu [K_K08] - dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe judaizmu i Izraela, z których może czerpać dla osobistego rozwoju i efektywnej komunikacji międzykulturowej [K_K09] |
Metody i kryteria oceniania: |
- udział w zajęciach (frekwencja, aktywność) - bieżące przygotowanie do zajęć - pisemne zaliczenie na koniec semestru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.