Ethnographic Fieldwork at Borderlands (Iran, Pakistan, Afghanistan)-ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-IR-EFB-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ethnographic Fieldwork at Borderlands (Iran, Pakistan, Afghanistan)-ZIP |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Wydział Orientalistyczny - przedmioty ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są badaniom etnograficznym i antropologicznym na terenach pogranicza. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów z etnograficznymi badaniami i ich metodologią na terenach pogranicza. Program kursu opiera się na osobistym doświadczeniu prowadzącego i danych zebranych podczas wieloletnich badań terenowych na terenach pogranicza Iranu, Pakistanu i Afganistanu. Zajęcia oferowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 |
Literatura: |
Barth, Fredrik, Ethnic Groups and Boundaries: The Social Organization of Culture Difference, Boston, 1969. Bosworth, Clifford, E., “The Sarhadd Region of Persian Baluchistan”, Studia Iranica, vol. 31, pp. 79-102. A Companion to Border Studies, ed. Thomas M. Wilson and Hastings Donnan, Wiley-Blackwell, 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu iranistyki i orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej K_W01 - ma uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu studiów etnograficznych i antropologicznych K_W02 - potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Sarhhadu K_W10 - ma uporządkowaną wiedzę na temat uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego oraz ich znaczenia dla historycznej i współczesnej sytuacji Sarhhadu K_W11 - ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata K_W14 - ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Sarhhadu K_W16 Umiejętności: - posługuje się podstawowymi pojęciami z dziedziny badań etnograficznych K_U03 - potrafi prawidłowo usytuować tereny Sarhhadu w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego K_W05. - potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska Sarhhadu K_U08 Kompetencje społeczne: - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01 - ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata K_K05 - widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego K_K06 - ma świadomość znaczenia innych kultur w kulturze światowej K_W07 |
Metody i kryteria oceniania: |
- kontrola obecności - aktywność podczas zajęć - końcowa praca pisemna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.