Diagnozowanie spektrum autyzmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS1-15 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnozowanie spektrum autyzmu |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety stosowane Psychologia Kliniczna |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Lata studiów III-V Uprzednie zaliczenie kursów: Psychologia rozwoju człowieka I i II, Podstawy pomiaru psychometrycznego oraz Standardowe techniki diagnostyczne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poznanie podstaw diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (zastosowanie wywiadu i obserwacji w diagnozie zaburzeń rozwojowych, metody standardowe przydatne w diagnostyce dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnoza różnicowa, diagnoza funkcjonalna). |
Efekty uczenia się: |
Student: - potrafi określić, na czym polegają specyfika i aspekty etyczne pracy z dzieckiem; - zna zastosowanie swobodnych metod diagnostycznych w diagnozowaniu zaburzeń rozwojowych; - zna konstrukcję, ograniczenia i zastosowania standardowych metod diagnostycznych w diagnozowaniu zaburzeń rozwojowych; - rozumie pojęcia diagnozy różnicowej i diagnozy funkcjonalnej; - potrafi przeprowadzić diagnozę funkcjonalną dziecka; - zdaje sobie sprawę z ograniczeń uzyskanych danych i potrafi je uwzględnić w procesie interpretacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Chojnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poznanie podstaw diagnozy spektrum autyzmu (badania przesiewowe, zastosowanie wywiadu i obserwacji w diagnozie zaburzeń rozwojowych, metody standardowe przydatne w diagnostyce dzieci w spektrum autyzmu). |
|
Literatura: |
Podręczniki do testów. World Health Organization: ICD-11. American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Washington, D.C.: American Psychiatric Association. Matson, J.L., & Williams, L.W. (2013). Differential diagnosis and comorbidity: distinguishing autism from other mental health issues. Goldstein, S. & Ozonoff, S. (2020). Assessment of Autism Spectrum Disorder Second Edition. Guilford Press. ISBN 9781462545964. McDougle, C.J. (2016). Autism Spectrum Disorder. Oxford University Press. ISBN 9780199349722. Thabtah, F., & Peebles, D. (2019). Early Autism Screening: A Comprehensive Review. International journal of environmental research and public health, 16(18), 3502. https://doi.org/10.3390/ijerph16183502 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Madejowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poznanie podstaw diagnozy spektrum autyzmu (badania przesiewowe, zastosowanie wywiadu i obserwacji w diagnozie zaburzeń rozwojowych, metody standardowe przydatne w diagnostyce dzieci w spektrum autyzmu). |
|
Literatura: |
Podręczniki do testów. World Health Organization: ICD-11. American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Washington, D.C.: American Psychiatric Association. Matson, J.L., & Williams, L.W. (2013). Differential diagnosis and comorbidity: distinguishing autism from other mental health issues. Goldstein, S. & Ozonoff, S. (2020). Assessment of Autism Spectrum Disorder Second Edition. Guilford Press. ISBN 9781462545964. McDougle, C.J. (2016). Autism Spectrum Disorder. Oxford University Press. ISBN 9780199349722. Thabtah, F., & Peebles, D. (2019). Early Autism Screening: A Comprehensive Review. International journal of environmental research and public health, 16(18), 3502. https://doi.org/10.3390/ijerph16183502 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Madejowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Madejowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poznanie podstaw diagnozy spektrum autyzmu (badania przesiewowe, zastosowanie wywiadu i obserwacji w diagnozie zaburzeń rozwojowych, metody standardowe przydatne w diagnostyce dzieci w spektrum autyzmu). |
|
Literatura: |
Podręczniki do testów. World Health Organization: ICD-11. American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Washington, D.C.: American Psychiatric Association. Matson, J.L., & Williams, L.W. (2013). Differential diagnosis and comorbidity: distinguishing autism from other mental health issues. Goldstein, S. & Ozonoff, S. (2020). Assessment of Autism Spectrum Disorder Second Edition. Guilford Press. ISBN 9781462545964. McDougle, C.J. (2016). Autism Spectrum Disorder. Oxford University Press. ISBN 9780199349722. Thabtah, F., & Peebles, D. (2019). Early Autism Screening: A Comprehensive Review. International journal of environmental research and public health, 16(18), 3502. https://doi.org/10.3390/ijerph16183502 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.