Trening relaksacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS8-12 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Trening relaksacji |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety ogólnoakademickie Zajęcia Interdyscyplinarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru 1) lata studiów III-V 2) pierwszeństwo zapisów |
Skrócony opis: |
Zajęcia adresowane są do osób, które chcą nauczyć się lepiej radzić sobie z napięciem i stresem. Dzięki warsztatom, studenci/studentki dowiedzą się, gdzie kumulują napięcia w ciele, jak można im zapobiegać lub je niwelować. Poznają techniki relaksacyjne, oddechowe, będą mieli/miały możliwość wypróbowania medytacji i wizualizacji. Nauczą się rozpoznawania swoich ograniczających przekonań oraz jak je przeformułowywać w przekonania wspierające. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA – Student/ka: • wie czym jest stres, jakie są jego możliwe przyczyny i konsekwencje, • zna wybrane techniki oddechowe, relaksacyjne, medytacyjne i wizualizacyjne, • wie, czym są przekonania wspierające i ograniczające oraz jak wpływają na życie. UMIEJĘTNOŚCI – Student/ka: • umie identyfikować napięcia w ciele, • potrafi stosować wybrane techniki oddechowe, relaksacyjne, medytacyjne i wizualizacyjne, • umie przekształcać przekonania ograniczające w przekonania wspierające. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Student/ka: • rozumie potrzebę rozwoju przez całe życie, • postrzega stres jako zjawisko złożone, • postrzega radzenie sobie ze stresem jako holistyczny i indywidualny proces. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dominika Pruszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia adresowane są do osób, które chcą nauczyć się lepiej radzić sobie z napięciem, stresem i frustracją. Dzięki warsztatom, studenci/studentki dowiedzą się, gdzie kumulują napięcia w ciele, jak można im zapobiegać lub je niwelować. Poznają techniki relaksacyjne, oddechowe, będą mieli/miały możliwość wypróbowania medytacji i wizualizacji. Nauczą się rozpoznawania swoich ograniczających przekonań oraz jak je przeformułowywać w przekonania wspierające. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów z elementami treningowymi. Planowane są ćwiczenia indywidualne oraz w grupie, emocjami i myślami oraz wymiana doświadczeń z innymi Studentami/Studentkami. UWAGA! Podczas zajęć może być przydatny koc lub coś do przykrycia się oraz wygodny strój (nie musi być sportowy). |
|
Literatura: |
Heszen-Niejodek, I., Ratajczak, Z. (2016). Psychologia stresu: korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Wydawnictwo Naukowe PWN. Heszen, I., Sęk, H. (2007). Zdrowie i choroba w paradygmacie stresu psychologicznego. Pcychologia zdrowia. Warsaw: Wydawnictwa Naukowe PWN, 141-159. Sapolsky, R. M., Guzowska-Dąbrowska, M. (2012). Dlaczego zebry nie mają wrzodów?: psychofizjologia stresu. Wydawnictwo Naukowe PWN. Weller, S. (2004). Oddech, który leczy. GWP, Gdańsk. LUB Weller, S. (2012). Oddech w psychoterapii. GWP, Gdańsk. Maultsby, M. C. (2008). Racjonalna terapia zachowania: podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej. Żnin: Wydawnictwo Dominika Księskiego „Wulkan”; 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.