Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening relaksacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS8-12
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Trening relaksacji
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety ogólnoakademickie
Zajęcia Interdyscyplinarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria naboru

1) lata studiów III-V

2) pierwszeństwo zapisów

Skrócony opis:

Zajęcia adresowane są do osób, które chcą nauczyć się lepiej radzić sobie z napięciem i stresem. Dzięki warsztatom, studenci/studentki dowiedzą się, gdzie kumulują napięcia w ciele, jak można im zapobiegać lub je niwelować. Poznają techniki relaksacyjne, oddechowe, będą mieli/miały możliwość wypróbowania medytacji i wizualizacji. Nauczą się rozpoznawania swoich ograniczających przekonań oraz jak je przeformułowywać w przekonania wspierające.

Efekty uczenia się:

WIEDZA – Student/ka:

• wie czym jest stres, jakie są jego możliwe przyczyny i konsekwencje,

• zna wybrane techniki oddechowe, relaksacyjne, medytacyjne i wizualizacyjne,

• wie, czym są przekonania wspierające i ograniczające oraz jak wpływają na życie.

UMIEJĘTNOŚCI – Student/ka:

• umie identyfikować napięcia w ciele,

• potrafi stosować wybrane techniki oddechowe, relaksacyjne, medytacyjne i wizualizacyjne,

• umie przekształcać przekonania ograniczające w przekonania wspierające.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Student/ka:

• rozumie potrzebę rozwoju przez całe życie,

• postrzega stres jako zjawisko złożone,

• postrzega radzenie sobie ze stresem jako holistyczny i indywidualny proces.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dominika Pruszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia adresowane są do osób, które chcą nauczyć się lepiej radzić sobie z napięciem, stresem i frustracją. Dzięki warsztatom, studenci/studentki dowiedzą się, gdzie kumulują napięcia w ciele, jak można im zapobiegać lub je niwelować. Poznają techniki relaksacyjne, oddechowe, będą mieli/miały możliwość wypróbowania medytacji i wizualizacji. Nauczą się rozpoznawania swoich ograniczających przekonań oraz jak je przeformułowywać w przekonania wspierające.

Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów z elementami treningowymi. Planowane są ćwiczenia indywidualne oraz w grupie, emocjami i myślami oraz wymiana doświadczeń z innymi Studentami/Studentkami.

UWAGA! Podczas zajęć może być przydatny koc lub coś do przykrycia się oraz wygodny strój (nie musi być sportowy).

Literatura:

Heszen-Niejodek, I., Ratajczak, Z. (2016). Psychologia stresu: korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Heszen, I., Sęk, H. (2007). Zdrowie i choroba w paradygmacie stresu psychologicznego. Pcychologia zdrowia. Warsaw: Wydawnictwa Naukowe PWN, 141-159.

Sapolsky, R. M., Guzowska-Dąbrowska, M. (2012). Dlaczego zebry nie mają wrzodów?: psychofizjologia stresu. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Weller, S. (2004). Oddech, który leczy. GWP, Gdańsk. LUB Weller, S. (2012). Oddech w psychoterapii. GWP, Gdańsk.

Maultsby, M. C. (2008). Racjonalna terapia zachowania: podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej. Żnin: Wydawnictwo Dominika Księskiego „Wulkan”; 2013.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)