Seminarium tematyczne: Ocenianie wspierające w kontekście procesu kształcenia językowego. Język: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-2DXW-ST-48-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium tematyczne: Ocenianie wspierające w kontekście procesu kształcenia językowego. Język: francuski |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 2 stopień 1 rok Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Romanistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Seminarium jest dedykowane studentom, którzy są zainteresowani zagadnieniami glottodydaktycznymi. Celem zajęć jest pokazanie wieloaspektowego wymiaru procesu oceniania w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych z uwzględnieniem jego wymiaru kształtującego. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Seminarium skierowane jest do osób zainteresowanych kwestią oceniania w kontekście procesu kształcenia językowego. Celem zajęć jest uwrażliwienie studentów na jego funkcję wspierająco zarówno w odniesieniu do osoby ucznia jak i osoby nauczyciela. |
Pełny opis: |
W czasie zajęć zostaną poruszone następujące tematy: - założenia oceniania pozytywnego; - wpływ ocen na proces uczenia się i nauczania języków obcych; - status błędu w założeniach oceniania wspierającego; - samoocena uczniowska; - ocenianie pracy nauczyciela; - cechy dobrego egzaminatora języka obcego (przypadek wypowiedzi ustnej); - klimat klasy a jakość oceniania; - analiza i ocena narzędzi diagnozowania; - nieformalne metody diagnostyczne; - efekt zwrotny egzaminów zewnętrznych; - pułapki oceniania. |
Literatura: |
Elementy bibliografii: Hadji, Ch., 2018, L’évaluation à l’école. Pour la réussite de tous les élèves, Nathan, Paris. Karwatowska, M., Latoch-Zielińska, M., Morawska, I. (red.), 2020, Ocenianie w szkole na cenzurowanym. Badania – Dylematy – Inspiracje, Wydawnictwa UMCS, Lublin. Niemierko, B., 2021, Diagnistyka edukacyjna. Wydane rozszerzone, PWN, Warszawa. Odry, D., 2020, L’évaluation dans le système éducatif. Ce que vaut notre enseignement, Mardaga Supérieur, Bruxelles. Sury, Z., 2020, Ewaluacja w pracy nauczycieli. Konteksty zawodowe i tożsamościowe, Wydawnictwo UJ, Kraków. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć studenci będą posiadać następujące wiadomości oraz umiejętności merytoryczne i społeczne. Student: - definiuje pojęcie oceniania wspierającego odnosząc je do kontekstu kształcenia językowego (ocenianie vs uczeń, ocenianie vs nauczyciel); - umie odnieść teoretyczne zagadnienia do praktyki dydaktycznej - wyszukuje informacje i uzupełnia literaturę przedmiotu - dokonuje samooceny swojej pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie: -regularnych obecności na zajęciach oraz aktywnej postawy; - wykonywania punktowanych zadań cząstkowych - przygotowanie pisemnej pracy semestralnej |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.