Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium tematyczne: Ocenianie wspierające w kontekście procesu kształcenia językowego. Język: francuski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3304-2DXW-ST-48-OG
Kod Erasmus / ISCED: 09.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium tematyczne: Ocenianie wspierające w kontekście procesu kształcenia językowego. Język: francuski
Jednostka: Instytut Romanistyki
Grupy: Plan 2 stopień 1 rok
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Romanistyki
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce
ogólnouniwersyteckie
seminaria monograficzne

Założenia (opisowo):

Seminarium jest dedykowane studentom, którzy są zainteresowani zagadnieniami glottodydaktycznymi. Celem zajęć jest pokazanie wieloaspektowego wymiaru procesu oceniania w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych z uwzględnieniem jego wymiaru kształtującego.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium skierowane jest do osób zainteresowanych kwestią oceniania w kontekście procesu kształcenia językowego. Celem zajęć jest uwrażliwienie studentów na jego funkcję wspierająco zarówno w odniesieniu do osoby ucznia jak i osoby nauczyciela.

Pełny opis:

W czasie zajęć zostaną poruszone następujące tematy:

- założenia oceniania pozytywnego;

- wpływ ocen na proces uczenia się i nauczania języków obcych;

- status błędu w założeniach oceniania wspierającego;

- samoocena uczniowska;

- ocenianie pracy nauczyciela;

- cechy dobrego egzaminatora języka obcego (przypadek wypowiedzi ustnej);

- klimat klasy a jakość oceniania;

- analiza i ocena narzędzi diagnozowania;

- nieformalne metody diagnostyczne;

- efekt zwrotny egzaminów zewnętrznych;

- pułapki oceniania.

Literatura:

Elementy bibliografii:

Hadji, Ch., 2018, L’évaluation à l’école. Pour la réussite de tous les élèves, Nathan, Paris.

Karwatowska, M., Latoch-Zielińska, M., Morawska, I. (red.), 2020, Ocenianie w szkole na cenzurowanym. Badania – Dylematy – Inspiracje, Wydawnictwa UMCS, Lublin.

Niemierko, B., 2021, Diagnistyka edukacyjna. Wydane rozszerzone, PWN, Warszawa.

Odry, D., 2020, L’évaluation dans le système éducatif. Ce que vaut notre enseignement, Mardaga Supérieur, Bruxelles.

Sury, Z., 2020, Ewaluacja w pracy nauczycieli. Konteksty zawodowe i tożsamościowe, Wydawnictwo UJ, Kraków.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć studenci będą posiadać następujące wiadomości oraz umiejętności merytoryczne i społeczne.

Student:

- definiuje pojęcie oceniania wspierającego odnosząc je do kontekstu kształcenia językowego (ocenianie vs uczeń, ocenianie vs nauczyciel);

- umie odnieść teoretyczne zagadnienia do praktyki dydaktycznej

- wyszukuje informacje i uzupełnia literaturę przedmiotu

- dokonuje samooceny swojej pracy

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie:

-regularnych obecności na zajęciach oraz aktywnej postawy;

- wykonywania punktowanych zadań cząstkowych

- przygotowanie pisemnej pracy semestralnej

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)