Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja i animacja kultury

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3305-PAK-01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja i animacja kultury
Jednostka: Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich
Grupy: Plan specjalności hiszpańskiej 3 rok 1 stopnia
Przedmioty do wyboru dla specjalności hiszpańskiej studiów 1 stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Zadaniem zajęć jest przygotowanie studenta do rozpoczęcia i prowadzenia pracy w szeroko pojętej sferze promocji i animacji kultury. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami promocji oraz animacji, ze strategiami promocji kulturalnej oraz ze sposobami finansowania projektów kulturowych. Przydatna będzie znajomość podstawowych narzędzi informatycznych do projektowania ulotek, plakatów, wystaw czy gadżetów promocyjnych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnego opracowywania strategii animacyjnych i projektów promocyjnych zarówno firmy jak i szeroko rozumianej kultury.

Po zapoznaniu się ze strategiami animacyjnymi i promocyjnymi podanymi przez prowadzącego oraz wypracowanymi na zajęciach, studenci pracują w grupach nad własnymi projektami.

Pełny opis:

Zajęcia „Promocja i animacja kultury” mają za zadanie przygotować studentów do zrozumienia strategii prowadzenia promocji i animacji oraz wykorzystywania narzędzi promocji do samodzielnego opracowywania projektów i działań promocyjno-animacyjnych.

Na zajęciach zostają przekazane podstawowe informacje na temat animacji kultury, promocji i działań promocyjnych.

Studenci w grupach opracowują wybrany projekt lub działalność promocyjno-animacyjną, planują i realizują go od podstaw łącznie z szukaniem sposobów na znalezienie środków finansowych potrzebnych do jego wykonania.

Wynikiem realizacji projektów będą opracowane materiały promocyjne np. ulotki, plakaty, gadżety bądź konkretne działania animacyjne np. konkursy wiedzy o krajach iberyjskich, organizacja spotkań z pokazami filmów itp.

Literatura:

G. Godlewski i in. (red.), „Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość”, Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2002. http://old.ikp.uw.edu.pl/animacja/pliki/anim-pol.pdf

Józef Kargul

„Od upowszechniania kultury do animacji kulturowej”

„Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury”

Materiały pomocnicze Centrum Edukacji Obywatelskiej:

http://www.ceo.org.pl/pl/biblioteki/news/jak-wypromowac-biblioteke

http://www.ceo.org.pl/pl/slady/news/promocja

Raporty z Kongresu Kultury 2009:

http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportPromocja/promocja%5B1%5D.kult_raport_w.pelna.pdf

http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportFinansowanie/finansowanie_streszczenie.pdf

Strona internetowa Biura ds. Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW:

http://promocja.uw.edu.pl/start

Działania promocyjne w małych firmach: http://budujemyfirme.pl/artykuly/83/

Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego: http://www.fuw.pl/dotacje.php

Samorząd Studentów UW: http://samorzad.uw.edu.pl/kategoria/dotacje/

Efekty uczenia się:

Po skończeniu zajęć student:

- nabywa umiejętności współpracy w grupie,

- samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów,

- aktywnie włącza się w działania na rzecz swojego otoczenia,

- potrafi przygotować materiały promocyjne, plakaty, wystawy,

- potrafi zorganizować imprezy promocyjne, kulturalne i edukacyjne

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia będą prowadzone w formie zdalnej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie materiałów promocyjnych bądź przygotowanie imprezy animacyjno-promocyjnej Iberystyki. Ocena będzie uwzględniać zarówno pomysł jak i sposób jego wykonania.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)