Promocja i animacja kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-PAK-01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja i animacja kultury |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności hiszpańskiej 3 rok 1 stopnia Przedmioty do wyboru dla specjalności hiszpańskiej studiów 1 stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zadaniem zajęć jest przygotowanie studenta do rozpoczęcia i prowadzenia pracy w szeroko pojętej sferze promocji i animacji kultury. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami promocji oraz animacji, ze strategiami promocji kulturalnej oraz ze sposobami finansowania projektów kulturowych. Przydatna będzie znajomość podstawowych narzędzi informatycznych do projektowania ulotek, plakatów, wystaw czy gadżetów promocyjnych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnego opracowywania strategii animacyjnych i projektów promocyjnych zarówno firmy jak i szeroko rozumianej kultury. Po zapoznaniu się ze strategiami animacyjnymi i promocyjnymi podanymi przez prowadzącego oraz wypracowanymi na zajęciach, studenci pracują w grupach nad własnymi projektami. |
Pełny opis: |
Zajęcia „Promocja i animacja kultury” mają za zadanie przygotować studentów do zrozumienia strategii prowadzenia promocji i animacji oraz wykorzystywania narzędzi promocji do samodzielnego opracowywania projektów i działań promocyjno-animacyjnych. Na zajęciach zostają przekazane podstawowe informacje na temat animacji kultury, promocji i działań promocyjnych. Studenci w grupach opracowują wybrany projekt lub działalność promocyjno-animacyjną, planują i realizują go od podstaw łącznie z szukaniem sposobów na znalezienie środków finansowych potrzebnych do jego wykonania. Wynikiem realizacji projektów będą opracowane materiały promocyjne np. ulotki, plakaty, gadżety bądź konkretne działania animacyjne np. konkursy wiedzy o krajach iberyjskich, organizacja spotkań z pokazami filmów itp. |
Literatura: |
G. Godlewski i in. (red.), „Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość”, Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2002. http://old.ikp.uw.edu.pl/animacja/pliki/anim-pol.pdf Józef Kargul „Od upowszechniania kultury do animacji kulturowej” „Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury” Materiały pomocnicze Centrum Edukacji Obywatelskiej: http://www.ceo.org.pl/pl/biblioteki/news/jak-wypromowac-biblioteke http://www.ceo.org.pl/pl/slady/news/promocja Raporty z Kongresu Kultury 2009: http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportPromocja/promocja%5B1%5D.kult_raport_w.pelna.pdf http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportFinansowanie/finansowanie_streszczenie.pdf Strona internetowa Biura ds. Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW: http://promocja.uw.edu.pl/start Działania promocyjne w małych firmach: http://budujemyfirme.pl/artykuly/83/ Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego: http://www.fuw.pl/dotacje.php Samorząd Studentów UW: http://samorzad.uw.edu.pl/kategoria/dotacje/ |
Efekty uczenia się: |
Po skończeniu zajęć student: - nabywa umiejętności współpracy w grupie, - samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów, - aktywnie włącza się w działania na rzecz swojego otoczenia, - potrafi przygotować materiały promocyjne, plakaty, wystawy, - potrafi zorganizować imprezy promocyjne, kulturalne i edukacyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia będą prowadzone w formie zdalnej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie materiałów promocyjnych bądź przygotowanie imprezy animacyjno-promocyjnej Iberystyki. Ocena będzie uwzględniać zarówno pomysł jak i sposób jego wykonania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.