Proseminar: Body, Power, and Representation in the US Culture (Proseminarium: Ciało, władza i reprezentacja w kulturze amerykańskiej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP022 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: Body, Power, and Representation in the US Culture (Proseminarium: Ciało, władza i reprezentacja w kulturze amerykańskiej) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia przygotowują do napisania pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu: - rozwinięcie umiejętności szukania i identyfikowania źródeł akademickich, - rozwinięcie umiejętności formułowania twierdzeń i tez, - pogłębienie umiejętności konstruowania pracy akademickiej, - rozwinięcie umiejętności analizy kulturoznawczej tekstów literackich, dziennikarskich oraz dzieł filmowych. W trakcie zajęć zdefiniujemy, czym jest "reprezentacja" i spytamy o różnego rodzaju strategie reprezentowania ciał w amerykańskiej kulturze. Będziemy posługiwać się tekstami i przykładami pochodzącymi z takich dyscyplin naukowych jak gender studies, studia o niepełnosprawności i krytyczne studia o rasie. W trakcie zajęć studenci i studentki wybiorą temat swojej pracy licencjackiej, znajdą źródła, z których będą korzystać przy jej pisaniu oraz rozpoczną pisanie pracy licencjackiej. |
Literatura: |
TEKSTY MOGĄ ULEC ZMIANIE Wayne C. Booth, The Craft of Research (selection) Saidiya V. Hartman, Scenes of Subjection (selection) Georges Didi-Huberman,Images In Spite of All Susan Sontag, On Photography (selection) Django Unchained, dir. Quentin Tarantino Rosemarie Garland-Thomson, Extraordinary Bodies: Figuring Physical Disability in American Culture and Literature (selection) |
Efekty uczenia się: |
Po kończeniu kursu studentka lub student posiada Wiedza - zna specjalne wymagania stawiane pracom naukowym, - potrafi zdefiniować "reprezentację" oraz inne pojęcia z zakresu teorii estetycznych oraz nauk kulturoznawczych, - zna procedury i normy procesu badawczego, - zna różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem, - rozumie kwestię uczciwości akademickiej i własności intelektualnej. Umiejętności - potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej, - posiada umiejętności niezbędne do oceny źródeł (w tym źródła pierwotne i literatura przedmiotu), - potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie, - umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób, - potrafi wykorzystać teorie z zakresu gender studies, studiów o niepełnosprawności i krytycznych studiów o rasie we własnej pracy. Kompetencje - umie zorganizować swój proces badawczy, - ma świadomość skutków plagiatu, - umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją krytykować. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz zadania domowe 20% Krótki esej (1000 słów): reprezentacja ciała w wybranym filmie/tekście 20% Prezentacja projektu podczas zajęć 10% Projekt końcowy (abstrakt pracy: 5%, plan pracy 10%, poprawiona i rozwinięta wersja krótkiego eseju 35%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.