Proseminar: American Politics Domestic and Foreign: Culture, Institutions and Leadership (Proseminarium: Amerykańska polityka wewnętrzna i zagraniczna: Kultura, instytucje i przywództwo)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP033 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0229) Nauki humanistyczne (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: American Politics Domestic and Foreign: Culture, Institutions and Leadership (Proseminarium: Amerykańska polityka wewnętrzna i zagraniczna: Kultura, instytucje i przywództwo) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Proseminarium adresowane jest do studentów interesujących się szeroko rozumianą problematyką polityczno-społeczną z naciskiem na politykę wewnetrzna USA. Niemniej osoby pragnące badac zagadnienia polityki zagranicznej, kultury politycznej, psychologii polityki, komunikacji politycznej też są mile widziani. Dla wszystkich tych osób przydatne będzie zdobycie wiedzy i praktyczne j zweryfikowanie umiejętności poslugiwania się metodami nauk społecznych, przede wszystkim jakościowych. Celem zajęć jest stworzenie planu badawczego dla pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Proseminarium adresowane jest do studentów interesujących się szeroko rozumianą problematyką polityczno-społeczną z naciskiem na politykę wewnetrzna USA. Niemniej osoby pragnące badac zagadnienia polityki zagranicznej, kultury politycznej, psychologii polityki, komunikacji politycznej też są mile widziani. Dla wszystkich tych osób przydatne będzie zdobycie wiedzy i praktyczne j zweryfikowanie umiejętności poslugiwania się metodami nauk społecznych, przede wszystkim jakościowych. Celem zajęć jest stworzenie planu badawczego dla pracy licencjackiej. Szzcegółowe zagadnienia badawcze które proseminarium obejmuje: 1. instytucje amerykanskiej demokraccji (prezydentura, Kongres, Sąd Najwyższy) 2. proces tworzenia polityki w USA 3. zachowania polityczne Amerykanów (wybory, lobbing, działalność partyjna,ruchy społeczne) 4. kultura polityczna (wartości, opinie, świadomość polityczna, tożsamość, symbole, rytuały) 5. komunikacja i marketing polityczny (język polityki, komunikacja werbalna i niewerbalna, nowe media) 6. przywództwo polityczne 7. psychologia polityki (styl przywództwa, decuzje polityczne i biznesowe) 8. ideologie polityczne, populizm, ekstremizm polityczny 9. polityka zagraniczna USA |
Literatura: |
różnorodne teksty poświęcone metodologii nauk społecznych: Wayne Booth, Gregory Colomb, Joseph Williams, The Craft of Research James Lester, James Lester jr Writing Research Papers - A Complete Guide Earl Babbie The Practice of Social Research. 9th Edition. http://csr-d.pl/wp-content/uploads/2015/02/Earl-Babbie-Badania-Spo%C5%82eczne-w-Praktyce.pdf Phillips Shively, The Craft of Political Research any edition https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4250035/mod_folder/content/0/Textos/Shively%2C%20The%20Craft%20of%20Political %20Research.pdf?forcedownload=1 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: WIEDZA: Zna/rozumie - teorie nauk o polityce, zaawansowaną terminologię w tej dyscyplinie, metody badań jakościowych; - złożone relacje między zjawiskami politycznymi i społecznymi, współzależności kultury i polityki w USA - znaczenie uczciwości akademickiej 2. UMIEJĘTNOŚCI: Potrafi: - przygotowywać projekty badawcze z nauk o polityce z wykorzystaniem poprzednio zdobytej wiedzy, pod kierunkiem opiekuna naukowego - odczytywać wyniki badań jakościowych - zadawać pytania naukowe, budować projekt badawczy i wyszukiwać materiały źródłowe i opracowania; formułować hipotezy badawcze - interpretować teksty naukowe i zajmować krytyczny wobec nich stosunek; - przygotować pisemne i ustne raporty z badań w języku angielskim; pisać dłuższe teksty naukowe; - posługiwać się językiem angielskim dla przekazania zaawansowanych treści naukowych 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Jest gotów: - wykorzystywać zdobytą, interdyscyplinarną wiedzę właściwą dla nauk o polityce celem formułowania własnych opinii |
Metody i kryteria oceniania: |
WARUNKI ZALICZENIA (ZAL). regularne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie niewielkich prac domowych wokół konkretnych projektowania zadań badawczych, publiczne omówienie swojego projektu badawczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bohdan Szklarski | |
Prowadzący grup: | Bohdan Szklarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Seminarium adresowane jest do studentów interesujących się szeroko rozumianą problematyką polityczno-społeczną z naciskiem na politykę wewnetrzna USA. Niemniej osoby pragnące badac zagadnienia polityki zagranicznej, kultury politycznej, psychologii polityki, komunikacji politycznej też są mile widziani. Dla wszystkich tych osób przydatne będzie zdobycie wiedzy i praktyczne j zweryfikowanie umiejętności poslugiwania się metodami nauk społecznych, przede wszystkim jakościowych. Celem zajęć jest stworzenie planu badawczego dla pracy licencjackiej. WARUNKI ZALICZENIA (ZAL). regularne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie niewielkich prac domowych wokół konkretnych projektowania zadań badawczych, publiczne omówienie swojego projektu badawczego. |
|
Pełny opis: |
Seminarium adresowane jest do studentów interesujących się szeroko rozumianą problematyką polityczno-społeczną z naciskiem na politykę wewnetrzna USA. Niemniej osoby pragnące badac zagadnienia polityki zagranicznej, kultury politycznej, psychologii polityki, komunikacji politycznej też są mile widziani. Dla wszystkich tych osób przydatne będzie zdobycie wiedzy i praktyczne j zweryfikowanie umiejętności poslugiwania się metodami nauk społecznych, przede wszystkim jakościowych. Celem zajęć jest stworzenie planu badawczego dla pracy licencjackiej. Szzcegółowe zagadnienia badawcze któe pro-seminarium obejmuje: 1. instytucje amerykanskiej demokraccji (prezydentura, Kongres, Sąd Najwyższy) 2. proces tworzenia polityki w USA 3. zachowania polityczne Amerykanów (wybory, lobbing, działalność partyjna,ruchy społeczne) 4. kultura polityczna (wartości, opinie, świadomość polityczna, tożsamość, symbole, rytuały) 5. komunikacja i marketing polityczny (język polityki, komunikacja werbalna i niewerbalna, nowe media) 6. przywództwo polityczne 7. psychologia polityki (styl przywództwa, decuzje polityczne i biznesowe) 8. ideologie polityczne, populizm, ekstremizm polityczny 9. polityka zagraniczna USA |
|
Literatura: |
różnorodne teksty poświęcone metodologii nauk społecznych: Wayne Booth, Gregory Colomb, Joseph Williams, The Craft of Research James Lester, James Lester jr Writing Research Papers - A Complete Guide Earl Babbie The Practice of Social Research. 9th Edition. http://csr-d.pl/wp-content/uploads/2015/02/Earl-Babbie-Badania-Spo%C5%82eczne-w-Praktyce.pdf Phillips Shively, The Craft of Political Research any edition https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4250035/mod_folder/content/0/Textos/Shively%2C%20The%20Craft%20of%20Political%20Research.pdf?forcedownload=1 |
|
Uwagi: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA: Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA: - znajomość koncepcji o teorii w wybranej dziedzinie; - poznają metody badań jakościowych; - nauczą się czytać teksty naukowe z dziedziny politologii; - rozumieją znaczenie nauki we współczesnym świecie; - mają pogłębioną wiedzę na temat współzależności kultury i polityki; - znają zaawansowaną terminologię w dziedzinie swoich badań, rozpoznają złożone relacje między zjawiskami politycznymi i społecznymi; 2. UMIEJĘTNOŚCI: - odczytywanie wyników badań jakościowych; - zadawać pytania naukowe, rozumieć sposób w jaki nauka może pomóc zrozumieć rzeczywistość; - budować projekt badawczy i wyszukiwać materiały źródłowe i opracowania; - potrafią interpretować teksty naukowe i zajmować krytyczny wobec nich stosunek; - formułują własne hipotezy badawcze; - przygotowują pisemne i ustne raporty z badań; - piszą dłuższe teksty naukowe; 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - potrafią samodzielnie wyznaczyć zadania do wykonania i dostosować do nich działania; - przygotowują projekty z wykorzystaniem poprzednio zdobytej wiedzy co pokazuje, że uczenie jest procesem ciągłym; - popularyzują wiedzę występując publicznie z wynikami badań; - sprawnie posługują się językiem angielskim dla przekazania zaawansowanych treści naukowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.