Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminar: American Literature in the Times of Crisis

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP035
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proseminar: American Literature in the Times of Crisis
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Proseminarium w semestrze zimowym ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia badań oraz napisania pracy licencjackiej w semestrze letnim. Obszar tematyczny dotyczyć będzie związków literatury amerykańskiej oraz kryzysów społeczno-politycznych takich jak między innymi wojna, pandemia, kryzys ekologiczny, niesprawiedliwość społeczna, czy kryzys migracyjny. Podczas zajęć studenci rozwiną swój warsztat badawczy oraz umiejętności retoryczne, nauczą się efektywnie planować proces pisania, pracować z materiałami źródłowymi, formułować tezę oraz prowadzić spójną argumentację. Zajęcia pomogą studentom rozwinąć zarówno umiejętności krytycznego czytania tekstów literackich oraz tekstów kultury, jak i pisania akademickiego.

Pełny opis:

Proseminarium w semestrze zimowym ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia badań oraz napisania pracy licencjackiej w semestrze letnim. Obszar tematyczny dotyczyć będzie związków literatury amerykańskiej oraz kryzysów społeczno-politycznych takich jak między innymi wojna, pandemia, kryzys ekologiczny, niesprawiedliwość społeczna, czy kryzys migracyjny. Podczas zajęć studenci rozwiną swój warsztat badawczy oraz umiejętności retoryczne, nauczą się efektywnie planować proces pisania, pracować z materiałami źródłowymi, formułować tezę oraz prowadzić spójną argumentację. Zajęcia pomogą studentom rozwinąć zarówno umiejętności krytycznego czytania tekstów literackich oraz tekstów kultury, jak i pisania akademickiego.

Wybrane zagadnienia:

- Jak wybrać materiały źródłowe i przygotować bibliografię?

- Jak czytać (analitycznie), żeby lepiej pisać (krytycznie)?

- Jak wybrać temat pracy?

- Jak zaplanować proces pisania i przygotować szkic pracy?

- Na czym polega redakcja i korekta tekstu?

- Jak sformułować dobrą tezę oraz prowadzić spójną argumentację? Jak uniknąć pisania deskryptywnego?

- Dlaczego umiejętność parafrazowania jest tak istotna?

- Czym charakteryzują się dobry wstęp i zakończenie?

- Jak wykorzystać w praktyce znajomość teorii literatury i kulturoznawczych metod badawczych?

Literatura:

- wybrane teksty literackie i kulturoznawcze z naciskiem na XX i XXI wiek

- wybrane teksty z obszaru socjologii literatury

- Stephen Bailey, Academic Writing for International Students

- Wayne Booth, The Craft of Research

- Michael Harvey, The Nuts and Bolts of College Writing

- Judith Nadell et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader

- The Purdue Writing Lab, https://owl.purdue.edu

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student(ka):

- wie, jak zaplanować proces pisania rozdziałów i wybrać dobry temat pracy licencjackiej

- zna konwencje pisania akademickiego i sporządzania bibliografii

- wie, jak wykorzystać w swojej pracy materiały źródłowe

- wie, jak unikać plagiatu i rozumie standardy uczciwości akademickiej

- rozumie znaczenie literatury amerykańskiej w szerszym kontekście historycznym i społeczno-kulturowym

UMIEJĘTNOŚCI

Student(ka)

- potrafi dokonać krytycznej analizy tekstów literackich i tekstów kultury

- potrafi zawęzić temat pracy licencjackiej

- potrafi formułować i rozwijać tezę oraz prowadzić spójną argumentację

- potrafi przygotowywać konspekt pracy i bibliografię

- potrafi przygotowywać opracowania pisemne w języku angielskim

- uczestniczy pod kierunkiem opiekuna w przygotowaniu projektów badawczych dotyczących USA

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student(ka)

- umie pracować w grupie i dyskutować na złożone i często kontrowersyjne tematy społeczno-kulturowe z szacunkiem dla opinii innych studentów/studentek

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach: 35%

Online assignments: 20%

Wstępny outline pracy: 30%

Wstępna bibliografia: 15%

Skala oceniania:

0-60 – 2

60-70 – 3

71-75 – 3,5

76-85 – 4

86-90 – 4,5

91-95 – 5

96-100 – 5!

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mąkowska
Prowadzący grup: Joanna Mąkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)