Proseminar: American Literature in the Times of Crisis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP035 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0229) Nauki humanistyczne (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: American Literature in the Times of Crisis |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Proseminarium w semestrze zimowym ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia badań oraz napisania pracy licencjackiej w semestrze letnim. Obszar tematyczny dotyczyć będzie związków literatury amerykańskiej oraz kryzysów społeczno-politycznych takich jak między innymi wojna, pandemia, kryzys ekologiczny, niesprawiedliwość społeczna, czy kryzys migracyjny. Podczas zajęć studenci rozwiną swój warsztat badawczy oraz umiejętności retoryczne, nauczą się efektywnie planować proces pisania, pracować z materiałami źródłowymi, formułować tezę oraz prowadzić spójną argumentację. Zajęcia pomogą studentom rozwinąć zarówno umiejętności krytycznego czytania tekstów literackich oraz tekstów kultury, jak i pisania akademickiego. |
Pełny opis: |
Proseminarium w semestrze zimowym ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia badań oraz napisania pracy licencjackiej w semestrze letnim. Obszar tematyczny dotyczyć będzie związków literatury amerykańskiej oraz kryzysów społeczno-politycznych takich jak między innymi wojna, pandemia, kryzys ekologiczny, niesprawiedliwość społeczna, czy kryzys migracyjny. Podczas zajęć studenci rozwiną swój warsztat badawczy oraz umiejętności retoryczne, nauczą się efektywnie planować proces pisania, pracować z materiałami źródłowymi, formułować tezę oraz prowadzić spójną argumentację. Zajęcia pomogą studentom rozwinąć zarówno umiejętności krytycznego czytania tekstów literackich oraz tekstów kultury, jak i pisania akademickiego. Wybrane zagadnienia: - Jak wybrać materiały źródłowe i przygotować bibliografię? - Jak czytać (analitycznie), żeby lepiej pisać (krytycznie)? - Jak wybrać temat pracy? - Jak zaplanować proces pisania i przygotować szkic pracy? - Na czym polega redakcja i korekta tekstu? - Jak sformułować dobrą tezę oraz prowadzić spójną argumentację? Jak uniknąć pisania deskryptywnego? - Dlaczego umiejętność parafrazowania jest tak istotna? - Czym charakteryzują się dobry wstęp i zakończenie? - Jak wykorzystać w praktyce znajomość teorii literatury i kulturoznawczych metod badawczych? |
Literatura: |
- wybrane teksty literackie i kulturoznawcze z naciskiem na XX i XXI wiek - wybrane teksty z obszaru socjologii literatury - Stephen Bailey, Academic Writing for International Students - Wayne Booth, The Craft of Research - Michael Harvey, The Nuts and Bolts of College Writing - Judith Nadell et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader - The Purdue Writing Lab, https://owl.purdue.edu |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student(ka): - wie, jak zaplanować proces pisania rozdziałów i wybrać dobry temat pracy licencjackiej - zna konwencje pisania akademickiego i sporządzania bibliografii - wie, jak wykorzystać w swojej pracy materiały źródłowe - wie, jak unikać plagiatu i rozumie standardy uczciwości akademickiej - rozumie znaczenie literatury amerykańskiej w szerszym kontekście historycznym i społeczno-kulturowym UMIEJĘTNOŚCI Student(ka) - potrafi dokonać krytycznej analizy tekstów literackich i tekstów kultury - potrafi zawęzić temat pracy licencjackiej - potrafi formułować i rozwijać tezę oraz prowadzić spójną argumentację - potrafi przygotowywać konspekt pracy i bibliografię - potrafi przygotowywać opracowania pisemne w języku angielskim - uczestniczy pod kierunkiem opiekuna w przygotowaniu projektów badawczych dotyczących USA KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student(ka) - umie pracować w grupie i dyskutować na złożone i często kontrowersyjne tematy społeczno-kulturowe z szacunkiem dla opinii innych studentów/studentek |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach: 35% Online assignments: 20% Wstępny outline pracy: 30% Wstępna bibliografia: 15% Skala oceniania: 0-60 – 2 60-70 – 3 71-75 – 3,5 76-85 – 4 86-90 – 4,5 91-95 – 5 96-100 – 5! |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Mąkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.