BA Seminar: Gender in Popular Culture
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS004 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: Gender in Popular Culture |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest zagadjnienieniom płci kulturowej w amerykańskiej kulturze popularnej. Skierowane jest do studentów i studentek zainteresowanych krytycznym odczytaniem tego, jak płeć kulturowa wpływa na różnorakie aspekty kultury. Zachęcam osoby zainteresowane badaniem też nietekstualnych obszarów kultury popularnej, w tym m.in. jedzeniem, modą, wnętrzami, czy sportem. Preferowaną metodą badawczą będzie "close reading" tekstów i zjawisk. |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest zagadjnienieniom płci kulturowej w amerykańskiej kulturze popularnej. Skierowane jest do studentów i studentek zainteresowanych krytycznym odczytaniem tego, jak płeć kulturowa wpływa na różnorakie aspekty kultury. Zachęcam osoby zainteresowane badaniem też nietekstualnych obszarów kultury popularnej, w tym m.in. jedzeniem, modą, wnętrzami, czy sportem. Preferowaną metodą badawczą będzie "close reading" tekstów i zjawisk. Semestr rozpocznie się analizą kilku przykładów krytycznej analizy tekstów kultury skupionej na płci kulturowej. W ciągu semestru studenci i studentki zaplanują swoje prace licencjackie, znajdą i ocenią źródła, przygotują szczegółowy plan, zaprezentują swoje tezy i wnioski oraz napiszą prace licencjackie. |
Literatura: |
Lektury zostaną wybrane na podstawie zainteresowań badawczych osób zapisanych na zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studenci i studentki posiadają wiedzę dotyczącą wybranych teoretycznych podejść stosowanych w literaturoznawstwie i kulturoznawstwie, szczególnie w obszarze studiów nad płcią kulturową i kulturą popularną. Studenci i studentki mają dużą wiedzę na temat wybranych aspektów amerykańskiej kultury popularnej, szczególnie tych dotyczących reprezentacji płci kulturowej oraz wybranych kategorii tożsamości, m.in. rasy, klasy, seksualności, sprawności oraz sylwetki. Studenci i studentki mają głęboką wiedzę w obszarze badań wybranym do opisania w pracy licencjackiej. Umiejętności: Studenci i studentki potrafią zaplanować i przeprowadzić badania niezbędne do napisania pracy licencjackiej. Studentki i studenci potrafią sformułować swoje tezy i wnioski na piśmie. Studentki i studenci potrafią ocenić jakość i odpowiedniość źródeł i udokumentować swoją pracę. Kompetencje: Studentki i studenci potrafią zaprezentować swoją pracę kolegom i koleżankom. Studentki i studenci potrafią konstruktywnie i grzecznie skomentować prace innych osób. Studentki i studenci potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące ich projektów, ocenić komentarze innych osób oraz wykorzystać cenne komentarze w swojej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ZAL/NZAL zależna od złożenia w terminie pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.