BA Seminar: American War Literature (Amerykańska literatura wojenna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS007 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: American War Literature (Amerykańska literatura wojenna) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
To seminarium opiera się na założeniu, że wojny amerykańskie skupiają w sobie najważniejsze i najciekawsze wątki w amerykańskiej historii intelektualnej, społecznej i politycznej. Są szczególnie ważne i interesujące gdy są wyrażone w literaturze i sztukach wizualnych. Prześledzimy zmieniający się charakter literatury wojennej w kontekście zmian zachodzących w całej literaturze amerykańskiej a także amerykańskiej historii, ideologii, i relacji międzynarodowych. To seminarium rozpocznie się od dyskusji na temat wybranych tekstów by łatwiej było zidentyfikować ciekawe pytania badawcze a w dłuższej perspektywie ciekawe tematy prac licencjackich. |
Pełny opis: |
Steinbeck napisał kiedyś, że "wszystkie wojny przeczą temu, że człowiek jest istotą myślącą," ale to seminarium opiera się na założeniu, że wojny amerykańskie skupiają w sobie najważniejsze i najciekawsze wątki w amerykańskiej historii intelektualnej, społecznej i politycznej. Są szczególnie ważne i interesujące gdy są wyrażone w literaturze i sztukach wizualnych. Seminarium dotknie kilka najważniejszych konfliktów zbrojnych amerykańskich lub konfliktów z udziałem Stanów Zjednoczonych—Wojna Secesyjna, I wojna światowa, Hiszpańska wojna domowa, II wojna światowa, wojna w Wietnamie, wojna z terroryzmem. Celem jest zidentyfikowanie interesujących tematów i metod badawczych dla celów koncepcji pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Literatura podmiotu William March, Company K William Faulkner, The Unvanquished Ambrose Bierce, selected stories Randall Jarrell, WWII poems Natasha Trethewey, Native Guard Adrian C. Louis, Evil Corn Literatura przedmiotu 1. Lorrie Goldensohn, ed. American War Poetry: An Anthology (Columbia University Press, 2006), ISBN 0231133103 2. Faith Barrett and Cristanne Miller, eds. "Words for the Hour": A New Anthology of American Civil War Poetry (University of Massachusetts Press, 2005) ISBN-10: 1558495096 3. Diederik Oostdijk, Among the Nightmare Fighters: American Poets of World War II (University of South Carolina Press, 2011) ISBN-10: 157003995X 4. Susan Schweik, A Gulf So Deeply Cut: American Women Poets and the Second World War (University of Wisconsin, 1991) ISBN-10: 0299130444 5. Kate McLoughlin, ed. The Cambridge Companion to War Writing (Cambridge University Press, 2009) ISBN-10: 0521720044 8. Lorrie Goldensohn, Dismantling Glory: Twentieth-Century Soldier Poetry (Columbia University Press, 2006) ISBN-10: 0231119399 9. Philip Metres, “With Ambush and Stratagem”: American poetry in the Age of Pure War” from Oxford Handbook of Modern and Contemporary American Poetry by Cary Nelson, 331-368. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student - ma pogłębioną wiedzę o tym jak amerykańska literatura wojenna odzwierciedlała i wpływała na rozwój literatury amerykańskiej - zna i rozumie jak zmienne poglądy Zachodu na wojnę są wyrażane w poezji amerykańskiej - ma świadomość kontekstów historycznych i ideologicznych amerykańskiej poezji wojennej UMIEJĘTNOŚCI - potrafi wypracowac problem badawczy na potrzeby pracy licencjackiej - potrafi formulować pytania badawcze - potrafi konstruować złożony i wielwątkowy argument na poparcie swojej tezy KOMPETENCJE SPOŁECZNE - potrafi pracować w grupie, przyjmując różne w niej role - rozumie ważność literatury i sztuki o tematyce wojennej dla obywatela państwa demokratycznego - rozumie znaczenie refleksji na temat wojen prowadzonych przez Stany Zjednoczone |
Metody i kryteria oceniania: |
By ukończyć seminarium licencjackie trzeba spełnić następujące wymagania: 1. Nie opuści się więcej niż 2 zajęcia 2. Trzeba aktywnie uczestniczyć w pracy na zajęciach. 3. Wywiązać się z wszystkich 4 z góry ustalonych terminów ustalenia koncepcji pracy, zakończenia badań, sporządzenia ogólnego planu, i złożenia ukończonej pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.