BA Seminar: Body, Power, and Representation in the US Culture (Seminarium licencjackie: Ciało, władza i reprezentacja w kulturze amerykańskiej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS019 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: Body, Power, and Representation in the US Culture (Seminarium licencjackie: Ciało, władza i reprezentacja w kulturze amerykańskiej) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest przedstawieniom ciał w amerykańskiej kulturze i literaturze. Zapraszam na nie wszystkich zainteresowanych refleksją nad tym, czym jest norma, władza i reprezentacja i jaki mają one związek z ciałem. Zastanowimy się nad przecięciem płci, rasy, niepełnosprawności i seksualności w kulturze i literaturze oraz zmieniającymi się wizerunkami ciała w Stanach Zjednoczonych. Główne obszary moich zainteresowań badawczych to studia o niepełnosprawności, studia o szaleństwie, gender studies, teoria queer oraz badania nad środowiskiem. |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest przedstawieniom ciał w amerykańskiej kulturze i literaturze. Zapraszam na nie wszystkich zainteresowanych refleksją nad tym, czym jest norma, władza i reprezentacja i jaki mają one związek z ciałem. Zastanowimy się nad przecięciem płci, rasy, niepełnosprawności i seksualności w kulturze i literaturze oraz zmieniającymi się wizerunkami ciała w Stanach Zjednoczonych. Główne obszary moich zainteresowań badawczych to studia o niepełnosprawności, studia o szaleństwie, gender studies, teoria queer oraz badania nad środowiskiem. Semestr rozpocznie się analizą kilku przykładów krytycznej analizy tekstów kultury skupionej na ciele, performatywności i władzy. W ciągu semestru studenci i studentki zaplanują swoje prace licencjackie, znajdą i ocenią źródła, przygotują szczegółowy plan, zaprezentują swoje tezy i wnioski oraz napiszą prace licencjackie. |
Literatura: |
Teksty mogą ulec zmianie - Hershini Bhana Young, Illegible Will: Coercive Spectacles of Labor in South Africa and Diaspora (selection) - Michel Foucault, Discipline and Punish: The Birth of the Prison (selection) - Margo de Mello, “Introduction to Body Studies” |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Studenci i studentki posiadają wiedzę dotyczącą wybranych teoretycznych podejść stosowanych w literaturoznawstwie i kulturoznawstwie, szczególnie w obszarze studiów nad ciałem. - Studenci i studentki mają dużą wiedzę na temat wybranych aspektów amerykańskiej kultury, szczególnie tych dotyczących reprezentacji ciał i płci kulturowej. - Studenci i studentki mają głęboką wiedzę na temat obszaru swoich indywidualnych badań. Umiejętności: - Studenci i studentki potrafią zaplanować i przeprowadzić badania niezbędne do napisania pracy licencjackiej. - Studentki i studenci potrafią sformułować swoje tezy i wnioski na piśmie. - Studentki i studenci potrafią ocenić jakość i odpowiedniość źródeł i udokumentować swoją pracę. Kompetencje: - Studentki i studenci potrafią zaprezentować swoją pracę kolegom i koleżankom. - Studentki i studenci potrafią konstruktywnie i grzecznie skomentować prace innych osób. - Studentki i studenci potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące ich projektów, ocenić komentarze innych osób oraz wykorzystać cenne komentarze w swojej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ZAL/NZAL zależna od złożenia w terminie pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.