Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

BA Seminar: New Media in American Culture (Seminarium licencjackie: Nowe media w kulturze amerykańskiej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZS024
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: BA Seminar: New Media in American Culture (Seminarium licencjackie: Nowe media w kulturze amerykańskiej)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Seminaria licencjackie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Niniejsze seminarium jest kontynuacją proseminarium i tym samym, podczas gdy w zeszłym semestrze skupiliśmy się na procesie badawczym oraz jego etapach, w tym semestrze skupimy się na procesie pisania pracy licencjackiej. Interesować nas będzie funkcjonowanie, znaczenie, oraz rola nowych mediów w kulturze amerykańskiej. Dogłębniej przyjrzymy się indywidualnym projektom badawczym uczestników oraz ocenimy czy owe projekty są dogłębnie ugruntowane w badaniach nad nowymi mediami oraz czy podejmują one analizę nowo-medialną. Tematy które zostaną poruszone będę zależne od projektów badawczych oraz zainteresowań uczestników.

Pełny opis:

Niniejsze seminarium jest kontynuacją proseminarium i tym samym, podczas gdy w zeszłym semestrze skupiliśmy się na procesie badawczym oraz jego etapach, w tym semestrze skupimy się na procesie pisania pracy licencjackiej. Interesować nas będzie funkcjonowanie, znaczenie, oraz rola nowych mediów w kulturze amerykańskiej. Dogłębniej przyjrzymy się indywidualnym projektom badawczym uczestników oraz ocenimy czy owe projekty są dogłębnie ugruntowane w badaniach nad nowymi mediami oraz czy podejmują one analizę nowo-medialną. Tematy które zostaną poruszone będę zależne od projektów badawczych oraz zainteresowań uczestników.

Literatura:

Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide

Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students.

Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing.

The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. Colomb et al.,

The Craft of Research.

Kate Turabian, A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

Wiedza:

posiada wiedzę dotyczącą wybranych metodologii stosowanych w medioznawstwie.

ma dogłębną wiedzę na temat wybranych przez siebie aspektów nowych mediów

ma głęboką wiedzę na temat obszaru swoich indywidualnych badań.

Umiejętności:

potrafi zaplanować i przeprowadzić badania niezbędne do napisania pracy licencjackiej.

potrafi sformułować swoje tezy i wnioski na piśmie.

potrafi ocenić jakość i odpowiedniość źródeł i udokumentować swoją pracę.

Kompetencje:

potrafi zaprezentować swoją pracę kolegom i koleżankom.

potrafi konstruktywnie i grzecznie skomentować prace innych osób.

potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące swojego projektu, ocenić komentarze innych osób oraz wykorzystać cenne komentarze w swojej pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła:

Napisanie pracy licencjackiej o objętości co najmniej 25 stron (7500 słów) w trakcie trwania semestru. Praca będzie się składała z 3 części (teoretyczna 30%, praktyczna 30%, analityczna 30%) z czego każda zostanie oceniona.

Aktywny udział w zajęciach 10%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)