Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - niemiecki, poz.1 [3200-L1-0KKKCN1] Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - niemiecki, poz.1 [3200-L1-0KKKCN1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 00.111
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 01.079
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala 00.113
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 16:45 - 18:15
sala 01.061
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Markus Eberharter, Małgorzata Guławska-Gawkowska, Lydia Moschinger, Heike Rohmann
Literatura:

- O. Bayerlein: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Präsentieren und Diskutieren. München 2014.

- P. Buchner: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Schreiben. München 2015.

- A. Buscha/ S. Szita/ S. Raven: C Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau C1 – C2. Leipzig 2013.

- P. Drenkert/ G. Pinzhoffer/ A. Gryunefeld: Training Hörverstehen. Ein Übungsbuch für Fortgeschrittene mit Audio-CD (MP3). B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2013.

- C. Fandrych (ed.): Klipp und Klar. Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart 2012

- J. Glotz-Kastanis/ D. Tippmann: Sprechen – Schreiben – Mitreden. Ein Übungsbuch zum Training von Vortrag und Aufsatz in der Oberstufe. Athen 2014.

- K. Hall/ B. Scheiner: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene, München: Hueber 2006.

- U. Hirschfeld/ K. Reinke/ E. Stock (ed.): Phonotek intensiv. Aussprachetraining. München 2007.

- F. Jin, /U. Voß: Deutsch als Fremdsprache. Grammatik aktiv B2 - C1. Verstehen - Üben - Sprechen. Berlin: Cornelsen 2017.

- F. Jin, /U. Voß: B2-C1 Grammatik aktiv. Verstehen – Üben – Sprechen. Berlin 2017.

- A. Mathes: Wortschatzübungen für Fortgeschrittene. B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2016.

- W. Rug: 77 Klangbilder. Gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Spiele, Tipps zum phonetischen Training Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau B1 bis C2. Leipzig 2012.

- teksty prasowe z gazet austriackich, niemieckich i szwajcarskich (np. „Der Standard”, „Die Presse”, „Neue Zürcher Zeitung”, „Die Zeit”, „Der Spiegel” i in.

- krótkie teksty literackie (nowele, opowiadanie itp.)

Zakres tematów:

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU, MÓWIENIE I SŁOWNICTWO

1. Życie akademickie w krajach niemieckojęzycznych

2. Tradycje i obyczaje w krajach niemieckojęzycznych

3. Aktualności w mediach niemieckojęzycznych (gazety, telewizja itp.)

4. Próbny egzamin ustny

5. Aktualności w mediach

CZYTANIE I PISANIE AKADEMICKIE

1. Analiza dłuższych i trudniejszych tekstór pod względem budowy i spójności tematycznej (m. in. teksty naukowe)

2. Styl tekstów naukowych i fachowych

3. Techniki czytania (notatki etc.)

4. Dłuższe i trudniejsze teksty literackie

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Metody i kryteria oceniania:

Czytanie i rozumienie ze słuchu

Metody oceniania składają się z oceny ciągłej na podstawie przygotowania do każdych zajęć oraz wykonywania zadań podczas zajeć, zaliczenia pisemnych testów leksykalnych, oraz zaliczenia śródsemestralnych kolokwiów ustnych

Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Gramatyka:

Metody oceniania składają się z oceny ciągłej (bieżącego przygotowania do zajęć, wykonywanie zadań podczas zajęć, oraz terminowe wykonywanie zadanych prac domowych), oraz z pisemnych testów kontrolnych

Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Pisanie i słownictwo

Metody oceniania składają się z uczestnictwa w zajęciach i przygotowania do nich (czytanie zadanych tekstów i wykonywanie zadanych ćwiczeń), prac na ocenę pisanych na zajęciach, terminowych prac na ocenę pisanych w domu.

Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Fonetyka praktyczna (wymowa) i mówienie

Metody oceniania składają się z oceny ciągłej (obserwacja i komentarz podczas ćwiczeń na zajęciach, oraz ocena bieżącego przygotowania i wykonywania zadań podczas zajęć, kontrola prac domowych), oraz z testów kontrolnych.

Kryteria oceniania testów pisemnych: jak w części A ("Informacje ogólne")

Poziom opanowania materiału z wymowy oceniany jest na poziomie opanowania i stosowania przez studenta segmentalnych i suprasegmentalnych cechy dystynktywnych dla niemieckiej wymowy, wpływu języka ojczystego na efekt końcowy i poziomu zachodzącej interferencji.

Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne")

Uwagi:

zajęcia dla XN (Dobra 55)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)