Przetwarzanie danych: wykorzystanie programu Atlas.ti w jakościowej i ilościowej analizie danych jakościowych [3502-SCC-ADAt]
Semestr letni 2019/20
Warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przetwarzanie danych: wykorzystanie programu Atlas.ti w jakościowej i ilościowej analizie danych jakościowych [3502-SCC-ADAt] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maja Sawicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Braun, V, and V. Clarke. 2006. Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology (3), 77-101. Friese, S. 2016. CAQDAS and Grounded Theory Analysis, MMG Working Paper 16/07. Friese, S. 2019. Qualitative Data Analysis with Atlas.ti, Third Edition. Wyd. Sage, London. Friese, S., J. Soratto, and D. Pires. 2018 Carrying out a computer-aided thematic content analysis with Atlas.ti, MMG Working Paper 18/02. Palska H. 1999. Badacz społeczny wobec tekstu. Niektóre problemy analizy jakościowej w socjologii i teorii literatury, w: Domański H., Lutyńska K., Rostocki W., Spojrzenie na metodę. Studia z metodologii badań socjologicznych, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN. Rapley T. 2010, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman D. 2008, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Podstawowe założenia metodologii analizy treści; prezentacja i omówienie przykładów; specyfika komputerowo wspomaganej analizy treści (2 spotkania) 2) Specyfika programu Atlas.ti (quick-tour, prezentacja przykładowego projektu); tworzenie biblioteki projektu (1 spotkanie) 3) Kodowanie: warsztat – na czym polega kodowanie, czym są „kody” w jakościowej analizie treści; praca z kodami; kodowanie w programie Atlas.ti (4 spotkania) 4) Wizualizowanie zakodowanego materiału: idea „map semantycznych”, praca z cytatami i kodami; tworzenie wizualizacji w programie Atlas.ti; analiza wizualizacji (3 spotkania) 5) Ilościowa analiza treści; przygotowanie danych do analizy ilościowej; analiza ilościowa w programie Atlas.ti (1 spotkanie) 6) Zaawansowane metody analizy zakodowanego materiału: praca analityczna z programem Atlas.ti (2 spotkania) 7) Wnioskowanie z przeprowadzonej analizy; komunikowanie wyników przeprowadzonych analiz; zasady tworzenia raportów (1 spotkanie) 8) Prezentacja wyników analiz przeprowadzonych przez uczestników kursu oraz dyskusja podsumowująca (1 spotkanie) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
realizacja grupowych projektów studenckich ćwiczenia z programem Atlas.ti dyskusja konsultacje grupowych projektów studenckich |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie raportu z przeprowadzonej analizy (w grupach) Przygotowanie i przedstawienie prezentacji z wykonanej analizy (w grupach) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.