Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przetwarzanie danych: wykorzystanie programu Atlas.ti w jakościowej i ilościowej analizie danych jakościowych [3502-SCC-ADAt] Semestr letni 2019/20
Warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przetwarzanie danych: wykorzystanie programu Atlas.ti w jakościowej i ilościowej analizie danych jakościowych [3502-SCC-ADAt]
Zajęcia: Semestr letni 2019/20 [2019L] (zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 13:00
sala 412
Budynek Dydaktyczny - Karowa 18 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Maja Sawicka
Literatura:

Braun, V, and V. Clarke. 2006. Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology (3), 77-101.

Friese, S. 2016. CAQDAS and Grounded Theory Analysis, MMG Working Paper 16/07.

Friese, S. 2019. Qualitative Data Analysis with Atlas.ti, Third Edition. Wyd. Sage, London.

Friese, S., J. Soratto, and D. Pires. 2018 Carrying out a computer-aided thematic content analysis with Atlas.ti, MMG Working Paper 18/02.

Palska H. 1999. Badacz społeczny wobec tekstu. Niektóre problemy analizy jakościowej w socjologii i teorii literatury, w: Domański H., Lutyńska K., Rostocki W., Spojrzenie na metodę. Studia z metodologii badań socjologicznych, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.

Rapley T. 2010, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman D. 2008, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Zakres tematów:

1) Podstawowe założenia metodologii analizy treści; prezentacja i omówienie przykładów; specyfika komputerowo wspomaganej analizy treści (2 spotkania)

2) Specyfika programu Atlas.ti (quick-tour, prezentacja przykładowego projektu); tworzenie biblioteki projektu (1 spotkanie)

3) Kodowanie: warsztat – na czym polega kodowanie, czym są „kody” w jakościowej analizie treści; praca z kodami; kodowanie w programie Atlas.ti (4 spotkania)

4) Wizualizowanie zakodowanego materiału: idea „map semantycznych”, praca z cytatami i kodami; tworzenie wizualizacji w programie Atlas.ti; analiza wizualizacji (3 spotkania)

5) Ilościowa analiza treści; przygotowanie danych do analizy ilościowej; analiza ilościowa w programie Atlas.ti (1 spotkanie)

6) Zaawansowane metody analizy zakodowanego materiału: praca analityczna z programem Atlas.ti (2 spotkania)

7) Wnioskowanie z przeprowadzonej analizy; komunikowanie wyników przeprowadzonych analiz; zasady tworzenia raportów (1 spotkanie)

8) Prezentacja wyników analiz przeprowadzonych przez uczestników kursu oraz dyskusja podsumowująca (1 spotkanie)

Metody dydaktyczne:

realizacja grupowych projektów studenckich

ćwiczenia z programem Atlas.ti

dyskusja

konsultacje grupowych projektów studenckich

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie raportu z przeprowadzonej analizy (w grupach)

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji z wykonanej analizy (w grupach)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)