Język portugalski - poziom podstawowy [3300-POROA2]
Semestr zimowy 2020/21
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język portugalski - poziom podstawowy [3300-POROA2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Michał Belina |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. TAVARES, Ana (2005) Português XXI, część 1, Lisboa: Lidel. 2. COIMBRA LEITE, Isabel e MATA COIMBRA, Olga (2015) Gramática ativa 1, Lisboa - Porto: Lidel. Literatura dodatkowa: 1. KUZKA, Robert e PASCOAL, José (2014) Passaporte para Portugês, część 1, Lisboa - Porto: Lidel; 2. DIAS, Ana, (2011) Entre nós 1, Lisboa - Porto: Lidel. + materiały dodatkowe |
Zakres tematów: |
I SEMESTR 1. Alfabet, zasady wymowy, literowanie. 2. Kraje i narodowości, tworzenie rodzaju żeńskiego. 3. Liczebniki. Tworzenie liczby mnogiej. 4. Rodzajniki określone i nieokreślone. 5. Czasowniki regularne w czasie teraźniejszym Presente de indicativo. 6. Opis położenia i przestrzeni, opis pomieszczeń. 7. Godziny, dni tygodnia, czasowniki zwrotne. 8. Okoliczniki czasu, rutyna dzienna, czasowniki nieregularne w Presente de indicativo. 9. Morfologia i składnia poszczególnych wariantów czasownika „być”. 10. Konstrukcja peryfrastyczna estar+a+infinitivo jako czas teraźniejszy ciągły. 11. Przyimki ruchu, kontrakcje przyimków z rodzajnikami. 12. Wyrażanie czasu przyszłego poprzez konstrukcje peryfrastyczne. 13. Zaimki dopełnienia dalszego. II SEMESTR 1. Tworzenie porównań, superlativo absoluto. 2. Spędzanie czasu wolnego. 3.Wyrażanie gustów i opinii. 4. Podstawowe zwroty w życiu codziennym (sklep, przychodnia, dworzec, hotel). 5.Tryb rozkazujący. 6. Zaimki i przymiotniki dzierżawcze 7. W gabinecie lekarskim, części ciała. 8. Opis charakteru i wyglądu. 9. Zaimki wskazujące odmienne i nieodmienne. 10. Opis drogi, zaimki nieokreślone. 11. Czas przeszły Pretérito Perfeito Simples. 12. Czas przeszły Pretérito Imperfeito. |
Metody dydaktyczne: |
1. Praca w grupie. 2. Praca zespołowa. 3. Praca w domu na podstawie materiałów wykorzystanych podczas zajęć. 4. Ćwiczenia wspomagane środkami audiowizulanymi (video, słuchanie nagrań). 5. Gry i zabawy językowe. 6. Praca ze słownikiem. 7. Odgrywanie ról. 8. Rozwiązywanie ćwiczeń. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - aktywność na zajęciach, - wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych, - wynik testu końcowego zaliczeniowego. Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. 2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. 3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia; wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. |
Uwagi: |
Kurs dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego. W przypadku konieczności przeprowadzenia zajęć zdalnych: - obecność na zajęciach online na żywo (nieobecność na zajęciach online można zaliczyć poprzez obejrzenie nagranego materiału z zajęć oraz wykonanie i odesłanie ćwiczeń, które były robione podczas zajęć.) – max 4 nieobecności nieusprawiedliwione; - odsyłanie w wyznaczonym terminie ćwiczeń wysyłanych przez prowadzącą; - zaliczenie dwóch testów online na minimum 60%. Konsultacje za posrednictwem Skypa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.