Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Semestr zimowy 2021/22
Proseminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Wiącek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Baker, M., Saldanha, G. Routledge Encyclopedia of Translation Studies. Taylor&Francis. 2011. Burzyńska, A., Markowski, M. P., Teorie literatury XX wieku. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2006. Dąmbska-Prokop U. (red.), Mała encyklopedia przekładoznawstwa. Edukator, 2000. Dupriez BM, Halsall AW. A Dictionary of Literary Devices : Gradus, A-Z. University of Toronto Press, Scholarly Publishing Division; 1991 Fry, Paul H. Theory of Literature. Yale University Press, 2012. Golban, Petru. Texts Analyzing Literature as Argument : From Philip Sidney to Henry James. New York: Edwin Mellen Press, 2013. Hejwowski, K. 2004. Translation: a cognitive-communicative approach. Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej. Kiene Brillenburg Wurth, Ann Rigney. The Life of Texts : An Introduction to Literary Studies. Amsterdam University Press; 2019. Leitch, Vincent B., William E. Cain, Laurie A. Finke, (ed.) The Norton Anthology of Theory and Criticism. W. W. Norton & Company, 2010. Lodge, David. 20th Century Literary Criticism: A Reader. London: Longman, 1972. Procházka, Martin. Literary Theory: an historical introduction. Prague: Charles University, Karolinum Press, 2015. Rivkin, J., Michael R., (ed.) Literary Theory: An Anthology. Wiley-Blackwell, 1998. Swales, J., C. Feak. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, Ann Arbor: University of Michigan Press. 1994 Wallwork, A. English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. New York et al.: Springer. 2016 Wallwork, A. English for Academic Research: Grammar Exercises. New York et al.: Springer. 2016 Wallwork, A. English for Academic Research: Writing Exercises. New York et al.: Springer. 2016 Wallwork, A. English for Academic Research: Vocabulary Exercises. New York et al.: Springer. 2016 Waugh, Patricia (ed.) Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford: Oxford University Press, 2006. Wolfreys, Julian; Robbins, Ruth; Womack, Kenneth.Key concepts in literary theory. 2nd ed. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2006. Dodatkowe materiały dla konkretnych osób, w zależności od zagadnień i planowanych tematów prac dyplomowych |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zasady pisania prac dyplomowych na studiach pierwszego stopnia na kierunku lingwistyka stosowana. Korzystanie ze źródeł - prawo autorskie - plagiat. 2. Ogólne zasady pisania prac naukowych w jęz. angielskim (+ ćwiczenia ze stylu i dyskursu naukowego w ciągu całego semestru). 3. Zarys obszarów badawczych: analiza dyskursu, krytyczna analiza dyskursu, analiza literacka, analiza przekładu literackiego. 4. Wybór obszaru badawczego i określenie tematu badawczego 5. Sformułowanie pytania badawczego / hipotez 6. Dobór literatury, opracowanie przeglądu literatury, kwerendy 7. Metodologia: przegląd wybranych metod i narzędzi analizy w wybranym obszarze badawczym 8. Opracowanie wyników badań, wnioski. Temat pracy powinien być związany z dziedziną: literaturoznawstwa, przekładu literackiego, przekładu kulturowego lub pokrewnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład, omawianie wybranych zagadnień, omawianie błędów Metody problemowe: analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku, wspólne rozwiązywanie problemów Metody empiryczne: prezentacje naukowe uczestników seminarium Metody praktyczne: wspólne tworzenie fragmentów struktury pracy Techniki nauczania: dyskusja, ćwiczenia, praca indywidualna, konsultacje indywidualne |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) - lektura zadanych tekstów - aktywny udział w zajęciach - prezentacja na temat obszaru / tematyki pracy licencjackiej - regularne odrabianie zadanych prac domowych 1) W połowie semestru (termin wyznaczony przez prowadzącego) należy złożyć: a) wstępny plan pracy (1 strona) b) krótkie streszczenie (800 znaków ze spacjami) c) wstępna bibliografia (tekst źródłowy + 5 pozycji krytycznych) 2) Pod koniec semestru należy złożyć: a) proponowany tytuł pracy licencjackiej b) ostateczny i pełny plan pracy (do 3 stron) w rozbiciu na rozdziały oraz opisane zagadnienia + bibliografia (min. 10 pozycji krytycznych) c) 3-5 stron wstępnego rozdziału analitycznego Brak złożenia któregokolwiek z powyższych elementów skutkuje oceną niedostateczną na koniec semestru. Skala ocen dla ćwiczeń i prezentacji: 99%-100 - 5! 98% - 91% - 5 90% - 86% - 4,5 85% - 76% - 4 75% - 71% - 3,5 70% - 60% - 3 0% - 59% - 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PTT- dr T. Wiącek (obowiązuje rejestracja) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.