Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Semestr zimowy 2023/24
Proseminarium,
grupa nr 11
Przedmiot: | Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 0 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Olena Petrashchuk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • Baker, M., Saldanha, G. Routledge Encyclopedia of Translation Studies. Taylor&Francis. 2011. • Dąmbska-Prokop U. (red.), Mała encyklopedia przekładoznawstwa. Edukator, 2000. • Hejwowski, K. 2004. Translation: a cognitive-communicative approach. Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej. • Lipson, Ch. 2005. How to Write a BA Thesis. Univeristy of Chicago Press. • McCarthy, M., O’Dell, F. 2016. Academic Vocabulary in Use. CUP. • Macpherson, R., 2012. English for Writers and Translators, PWN. • Swales, J., C. Feak. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, Ann Arbor: University of Michigan Press. 1994 • Wallwork, A. English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. New York et al.: Springer. 2016 • Wallwork, A. English for Academic Research: Grammar Exercises. New York et al.: Springer. 2016 • Wallwork, A. English for Academic Research: Writing Exercises. New York et al.: Springer. 2016 • Wallwork, A. English for Academic Research: Vocabulary Exercises. New York et al.: Springer. 2016 Dodatkowe materiały dla konkretnych osób, w zależności od zagadnień i planowanych tematów prac dyplomowych. |
Zakres tematów: |
Przedmiotem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką pisania pracy licencjackiej oraz omówienie metod badawczych.Tematyka pracy powinna być związana z dziedziną lingwistyki, w tym przekładoznawstwa i korpusów językowych. 1. Zasady pisania prac dyplomowych na studiach pierwszego stopnia na kierunku lingwistyka stosowana. Korzystanie ze źródeł - prawo autorskie - plagiat. 2. Ogólne zasady pisania prac naukowych w jęz. angielskim (+ ćwiczenia ze stylu i dyskursu naukowego w ciągu całego semestru). 3. Zarys obszarów badawczych: analiza dyskursu, krytyczna analiza dyskursu, analiza literacka, analiza przekładu literackiego, badania korpusowe. 4. Wybór obszaru badawczego i określenie tematu badawczego. 5. Sformułowanie pytania badawczego / hipotez. 6. Dobór literatury, opracowanie przeglądu literatury, kwerendy. 7. Metodologia: przegląd wybranych metod i narzędzi analizy w wybranym obszarze badawczym. 8. Medody jezykoznawstwa korpusowego. 9. Platformy Sketch Engine oraz AntConc. 10. Opracowanie wyników badań, wnioski. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład, omawianie wybranych zagadnień, omawianie błędów. Metody problemowe: analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku, wspólne rozwiązywanie problemów. Metody empiryczne: prezentacje naukowe uczestników seminarium. Metody praktyczne: wspólne tworzenie fragmentów struktury pracy. Techniki nauczania: dyskusja, ćwiczenia, praca indywidualna, konsultacje indywidualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) - lektura zadanych tekstów - aktywny udział w zajęciach - prezentacja na temat obszaru / tematyki pracy licencjackiej - regularne odrabianie zadanych prac domowych 1. W połowie semestru (termin wyznaczony przez prowadzącego) należy złożyć: a) wstępny plan pracy (1 strona) b) krótkie streszczenie (800 znaków ze spacjami) c) wstępna bibliografia (tekst źródłowy + 5 pozycji krytycznych) 2. Pod koniec semestru należy złożyć: a) proponowany tytuł pracy licencjackiej b) ostateczny i pełny plan pracy (do 3 stron) w rozbiciu na rozdziały oraz opisane zagadnienia + bibliografia (min. 10 pozycji krytycznych) c) 3-5 stron wstępnego rozdziału analitycznego Brak złożenia któregokolwiek z powyższych elementów skutkuje oceną niedostateczną na koniec semestru. Skala ocen dla ćwiczeń i prezentacji: 99%-100 - 5! 98% - 91% - 5 90% - 86% - 4,5 85% - 76% - 4 75% - 71% - 3,5 70% - 60% - 3 0% - 59% - 2 |
Uwagi: |
TTS - prof.dr hab. O.Petrashchuk Zajęcia prowadzone w języku angielskim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.