Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] Semestr zimowy 2023/24
Proseminarium, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023Z] (zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 1.158
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 0
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Olena Petrashchuk
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Baker, M., Saldanha, G. Routledge

Encyclopedia of Translation Studies. Taylor&Francis. 2011.

• Dąmbska-Prokop U. (red.), Mała

encyklopedia przekładoznawstwa. Edukator, 2000.

• Hejwowski, K. 2004. Translation: a

cognitive-communicative approach. Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej.

• Lipson, Ch. 2005. How to Write a BA

Thesis. Univeristy of Chicago Press.

• McCarthy, M., O’Dell, F. 2016. Academic

Vocabulary in Use. CUP.

• Macpherson, R., 2012. English for Writers

and Translators, PWN.

• Swales, J., C. Feak. Academic writing for

graduate students: Essential tasks and skills, Ann Arbor: University of Michigan Press. 1994

• Wallwork, A. English for Academic

Research: Grammar, Usage and Style. New York et al.: Springer. 2016

• Wallwork, A. English for Academic

Research: Grammar Exercises. New York et al.: Springer. 2016

• Wallwork, A. English for Academic

Research: Writing Exercises. New York et al.: Springer. 2016

• Wallwork, A. English for Academic

Research: Vocabulary Exercises. New York et al.: Springer. 2016

Dodatkowe materiały dla konkretnych osób, w zależności od zagadnień i planowanych tematów prac dyplomowych.

Zakres tematów:

Przedmiotem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką pisania pracy licencjackiej oraz omówienie metod badawczych.Tematyka pracy powinna być związana z dziedziną lingwistyki, w tym przekładoznawstwa i korpusów językowych.

1. Zasady pisania prac dyplomowych na studiach pierwszego stopnia na kierunku lingwistyka stosowana. Korzystanie ze źródeł - prawo autorskie - plagiat.

2. Ogólne zasady pisania prac naukowych w jęz. angielskim (+ ćwiczenia ze stylu i dyskursu naukowego w ciągu całego semestru).

3. Zarys obszarów badawczych: analiza dyskursu, krytyczna analiza dyskursu, analiza literacka, analiza przekładu literackiego, badania korpusowe.

4. Wybór obszaru badawczego i określenie tematu badawczego.

5. Sformułowanie pytania badawczego / hipotez.

6. Dobór literatury, opracowanie przeglądu literatury, kwerendy.

7. Metodologia: przegląd wybranych metod i narzędzi analizy w wybranym obszarze badawczym.

8. Medody jezykoznawstwa korpusowego.

9. Platformy Sketch Engine oraz AntConc.

10. Opracowanie wyników badań, wnioski.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład, omawianie wybranych zagadnień, omawianie błędów.

Metody problemowe: analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku, wspólne rozwiązywanie problemów.

Metody empiryczne: prezentacje naukowe uczestników seminarium.

Metody praktyczne: wspólne tworzenie fragmentów struktury pracy.

Techniki nauczania: dyskusja, ćwiczenia, praca indywidualna, konsultacje indywidualne.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

- obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności)

- lektura zadanych tekstów

- aktywny udział w zajęciach

- prezentacja na temat obszaru / tematyki pracy licencjackiej

- regularne odrabianie zadanych prac domowych

1. W połowie semestru (termin wyznaczony przez prowadzącego) należy złożyć:

a) wstępny plan pracy (1 strona)

b) krótkie streszczenie (800 znaków ze spacjami)

c) wstępna bibliografia (tekst źródłowy + 5 pozycji krytycznych)

2. Pod koniec semestru należy złożyć:

a) proponowany tytuł pracy licencjackiej

b) ostateczny i pełny plan pracy (do 3 stron) w rozbiciu na rozdziały oraz opisane zagadnienia + bibliografia (min. 10 pozycji krytycznych)

c) 3-5 stron wstępnego rozdziału analitycznego

Brak złożenia któregokolwiek z powyższych elementów skutkuje oceną niedostateczną na koniec semestru. Skala ocen dla ćwiczeń i prezentacji:

99%-100 - 5!

98% - 91% - 5

90% - 86% - 4,5

85% - 76% - 4

75% - 71% - 3,5

70% - 60% - 3

0% - 59% - 2

Uwagi:

TTS - prof.dr hab. O.Petrashchuk

Zajęcia prowadzone w języku angielskim.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)