Fakultety stosowane (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | |||||
2500-PL-PS-FS-13 |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozważane będą różnorakie trudności doświadczane przez osoby w podeszłym wieku oraz sposoby przeciwdziałania im lub niwelowania ich wpływu na funkcjonowanie. Wybrane zagadnienia będą ilustrowane przypadkami klinicznymi. |
|
||
2500-PL-PS-FS5-07 |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej z uwzględnieniem aspektów etycznych diagnozowania małego dziecka. W ramach zajęć studenci rozwijają umiejętności diagnostyczne na przykładzie DSR. |
|
||
2500-PL-PS-FS7-05 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FS1-15 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie podstaw diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (zastosowanie wywiadu i obserwacji w diagnozie zaburzeń rozwojowych, metody standardowe przydatne w diagnostyce dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnoza różnicowa, diagnoza funkcjonalna). |
|
||
2500-PL-PS-FS8-03 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FS5-03 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FS1-14 |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z procesem diagnostycznym przeprowadzanym u pacjenta z uszkodzeniem mózgu. Analizowane będą przypadki pacjentów z lezjami w różnych lokalizacjach. |
|
||
2500-PL-PS-FS1-03 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami psychologii uzależnień. Przedstawione zostaną podejścia teoretyczne wyjaśniające źródła uzależnień, metody diagnozy i leczenia uzależnień oraz strategie przeciwdziałania występowaniu tego zjawiska. Student pozna problemy psychologiczne i konsekwencje psychospołeczne związane z różnymi rodzajami uzależnień. |
|
||
2500-PL-PS-FS-07 |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Całość zajęć składa się z dwóch bloków (1) teoretycznego w formie mini wykładów połączonych z dyskusją grupową oraz (2) praktycznego, gdzie uczestnicy będą mogli ugruntować nabytą wiedzę przy pomocy metod warsztatowych. Głównymi celami zajęć są (1) zapoznanie studentów z modelem stresu mniejszościowego oraz jego praktycznym zastosowaniem w rozumieniu wpływu sytuacji społecznej osób LGBT na ich dobrostan i zdrowie psychiczne (2) omówienie specyficznych czynników w terapii osób LGBT oraz najczęściej zgłaszanych przez nie problemów w gabinecie psychoterapeuty, (3) dostarczenie ram pojęciowych oraz doświadczeń warsztatowych, które przyczynią się do dalszego rozwijania wiedzy i kompetencji związanych z udzielaniem adekwatnej pomocy psychologicznej/psychoterapii osób LGBT. |
|
||
2500-PL-PS-FS5-06 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy rozwojem psychoseksualnym (od urodzenia do wczesnej dorosłości), a psychogennymi zaburzeniami seksualnymi dzieci, młodzieży i dorosłych. |
|
||
2500-PL-PS-FS7-03 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu rozwinięcie umiejętności diagnostycznych w zakresie obserwacji. Kurs podzielony jest na dwie części – zajęcia konwersatoryjne – merytoryczne przygotowanie do diagnozy w oparciu o obserwację oraz ćwiczeniowe – obserwacje i ich interpretacje. Zadaniem uczestników będzie obserwowanie nieznajomych osób w naturalnym środowisku i stawianie hipotez diagnostycznych w oparciu o dane obserwacyjne. |
|
||
2500-PL-PS-FS4-02 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentek i studentów z teoretycznymi, filozoficznymi i psychologicznymi podstawami mindfulness oraz stworzenie możliwości do cotygodniowej praktyki uważności w grupie. |
|
||
2500-PL-PS-FS-12 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skierowane są do osób zainteresowanych tematem zmiany oraz Dialogiem Motywującym, będącym stylem prowadzenia rozmowy, ukierunkowanym na wsparcie drugiej osoby w procesie zmiany. Zajęcia składają się zarówno z teoretycznego omówienia podstaw Dialogu Motywującego, jak i praktycznych ćwiczeń mających na celu poznanie i doświadczenie Ducha Dialogu Motywującego oraz nabycie umiejętności składających się na tego rodzaju sposób komunikowania się. |
|
||
2500-PL-PS-FS-08 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs porusza zagadnienia związane z szeroko rozumianym wykorzystaniem zwierząt w praktyce terapeutycznej i rehabilitacyjnej. Na zajęciach omawiać będziemy różne rodzaje takich działań, ich funkcje oraz granice zastosowania. Tematyka zajęć umieszczona jest w szerszym kontekście interakcji człowiek-zwierzę, obejmuje również historię wykorzystania zwierząt w pracy związanej z terapią, rolę zwierząt oraz problematykę ich dobrostanu. Dyskutować będziemy także nad sensem i sposobem wykorzystywania w działaniach terapeutycznych różnych gatunków zwierząt. |
|
||