III rok studiów licencjackich (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
3102-LL212 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Laboratorium będzie miejscem, gdzie w praktyce będzie można sprawdzić czym jest etnografia wielogatunkowa. W jego czasie przyjrzymy się z etnograficzną wrażliwością temu co dzieje się na Zakolu Wawerskim i wokół niego. Zakole jest zwartym kompleksem mokradłowym, unikatowym dla dużego miasta, miejscem ważnym dla wielu ludzkich i nie-ludzkich aktorów. Postaramy się zrozumieć relacje między nimi, będziemy je analizować zarówno z perspektywy lokalnej jak i w bardziej globalnych kontekstach zmian w miastach i środowisku. Pomysł na to laboratorium wyniknął z prowadzonych wokół Zakola aktywistycznych i artystycznych działań Krytyki Politycznej (https://zakole.pl/pl) i zapotrzebowania na głębsze antropologiczne zrozumienie zachodzących tam procesów. |
|
|||
3102-LL213 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istnieje bogata literatura, a także tradycja badań etnograficznych na Podhalu. W ramach tych studiów rozpoznano i szczegółowo opisano zarówno historię kultury, jak i folklor regionu. Celem przedmiotu nie jest więc ponowne odkrywanie tego, co już zostało odkryte – uczestnicy zajęć podejmą próbę przełamania tematycznego i metodologicznego paradygmatu badań prowadzonych u podnóża Tatr. Zamiast koncentrować się na lokalnej ludowości, uczestnicy zajęć zmierzą się z szeroko pojętą antropologią krajobrazu. To krajobraz gór będzie motywem przewodnim badań i dociekań teoretycznych, to góry mają stanowić wspólny mianownik studenckich projektów badawczych rozwijanych w ramach laboratorium. |
|
|||
3102-LL211 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Planowane od kilku lat laboratorium etnograficzne miało zajmować się sposobami poznawania i współtworzenia świata przez dźwięk we wschodnich gminach powiatu białostockiego. Katastrofa, która zaszła w 2021 roku na tych terenach, zwróciła nasze zainteresowanie również w kierunku głosu (lub odbierania głosu) w jego politycznym, kulturowym i emocjonalnym aspekcie. Uczestnicy i uczestnicy laboratorium będą mogli wybrać pomiędzy realizacją tematów badawczych bardziej zaangażowanych we współczesną sytuację lub dotyczących lokalnych tematów. Obecnie pracujemy nad zorganizowaniem dla osób biorących udział w badaniach regularnego wsparcia psychologicznego. |
|
|||
3102-LSLI | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie pracy licencjackiej. Odbywa się to poprzez dyskusję nad tekstami, pracami laboratoryjnymi, prezentacjami, a także przez grupowe i indywidualne konsultacje. |
|
||||
3102-LWMA | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie przez studentów samoświadomości badawczej i pisarskiej w dziedzinie antropologii kulturowej. W ramach konwersatorium będziemy starali się pokazać sposoby budowania wiedzy antropologicznej i sposoby jej opisywania; będziemy też starali się pokazać strategie budowania jawnej i niejawnej obecności autora w tekście, a także odsłaniać konteksty tworzonej przez niego wiedzy i jej historyczne uwikłania. |
|
||||