University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

I write because I read. Academic writing workshops

General data

Course ID: 3700-AL-PCWPt-OG
Erasmus code / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Humanities (except languages), not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: I write because I read. Academic writing workshops
Name in Polish: Piszę, bo czytam. Warsztaty pisania tekstów akademickich
Organizational unit: Faculty of "Artes Liberales"
Course groups: (in Polish) Przedmioty oferowane przez Kolegium Artes Liberales
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału "Artes Liberales"
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie wystawiane przez Kolegium Artes Liberales
General university courses
General university courses in the humanities
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses
general courses

Short description: (in Polish)

Zajęcia przygotowujące studentów do skutecznego komunikowania się w środowisku akademickim i poza nim. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę i umiejętności konieczne do pracy naukowej w szczególności przygotowywania prac pisemnych. Uczestnicy będą doskonalili umiejętność gromadzenia i porządkowania wiedzy, a następnie prezentowania w formie pisemnej (prac zaliczeniowych, dyplomowych, artykułów, opisów projektów).

Full description: (in Polish)

Planowana tematyka zajęć.

O uważnym słuchaniu i efektywnym czytaniu oraz znaczeniu obu umiejętności dla pisania i rozumienia. Pisanie z planem czy bez planu? Kto zaczął, zrobił połowę, czyli jak dobrze rozpocząć tekst. Podsumowania puenty, wnioski. Kręgosłup tekstu – struktura wypowiedzi, argumenty i przykłady. Zdania i myśli kluczowe. Konstrukcja dobrego akapitu – spójność wewnętrzna tekstu, łączenie akapitów. Organizowanie i porządkowanie wywodu – dobry, uporządkowany tekst jako dowód precyzji myślenia. Formalne wymagania w tekstach akademickich. Struktura IMRaD, przypisy, bibliografia, wymagania edytorskie. Elementy pozycjonujące tekst: tytuł, abstrakt, słowa kluczowe. Redagowanie własnego tekstu. Poprawność językowa. Recenzowanie tekstów akademickich – kryteria dobrego tekstu.

Bibliography:

Wybrane fragmenty tekstów:

Booth, W.C., The Craft of Research, The University of Chicago, 2008

Danziger, E., Get to the Point!, MESA Pub Co, 2010

Gage, J.T., The Shape of Reason: Argumentative writing in college, Pearson, 2005

Harvey, M. The Nuts and Bolts of College Writing, Hackett Publishing, 2003

Leki I., Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998

Lipson, Ch, How to Write a BA Thesis, The University of Chicago, 2005

Maćkiewicz, J. Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, 2010

Rudinow, J., Barry, V.E, Invitation to Critical Thinking, Thomson, 2004

Stępień, B. Zasady pisania tekstów naukowych, Prace doktorskie i artykuły, PWN, 2016

Wolańska, E, i inni, Jak pisać i redagować, PWN, 2009

Zdunkiewicz-Jedynak, D. red. Ćwiczenia ze stylistyki, PWN, 2012

Learning outcomes: (in Polish)

Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się dla przedmiotu:

K_W05 zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury

K_W08 zna podstawowe zasady komunikacji naukowej w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych

K_U01 selekcjonować oraz dokonać krytycznej oceny informacji pochodzących z różnych źródeł naukowych, popularnonaukowych, publicystycznych i innych

K_U06 prezentować wyniki indywidualnej i zespołowej pracy akademickiej we właściwej formie

K_U12 potrafi wykorzystać informacje źródłowe z zachowaniem zasad ochrony własności intelektualnej

K_K01 jest gotów do podejmowania kształcenia przez całe życie

K_K11 szanuje etyczny wymiar badań naukowych

K_K12 respektuje prawa własności intelektualnej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena na podstawie aktywności na zajęciach, wykonania ćwiczeń warsztatowych oraz przygotowania eseju akademickiego z uwzględnieniem ustalonych wspólnie kryteriów.

Dopuszcza się nieobecność na dwóch spotkaniach. Należy w takim przypadku samodzielnie opracować zadania, które były wykonywane na opuszczonych zajęciach.

Przygotowanie eseju akademickiego.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: Grażyna Czetwertyńska
Group instructors: Grażyna Czetwertyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)