Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP001 Kod Erasmus / ISCED: 08.9 / (0229) Nauki humanistyczne (inne)
Nazwa przedmiotu: Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok
Punkty ECTS i inne: 5.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą.

Pełny opis:

Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą.

Tematy kursu

1. Co mówi tekst

2. Krytyczne czytanie

3. Odpowiadanie na tekst i kontrargumentacja

4. Teza i struktura eseju

5. Wstępna wersja i jej udoskonalanie

6. Edytowanie i korekta

7. Style i ton

8. Rewizja w akcji

Literatura:

Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing

Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide

Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students

Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

WIEDZA

- wie jak krytycznie czytać i pisać

- rozumie terminologię oraz proces pisania eseju

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi skonstruować podstawowy esej akademicki

- umie sformułować temat oraz tezę eseju

- potrafi przygotować i poprawić krytyczny tekst na wskazany temat

KOMPETENCJE

- zapoznał się z głównymi założeniami dyskursu akademickiego

- zna podstawy pisania akademickiego

Metody i kryteria oceniania:

40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy)

30% Prace domowe

30% Praca podczas zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Matthew Chambers
Prowadzący grup: Filip Boratyn, Matthew Chambers, Blanka Kotlińska, Joanna Mąkowska, Emma Oki, Alicja Relidzyńska, Marta Werbanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.