Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody diagnozy w psychologii zdrowia i rehabilitacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP306-07
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Metody diagnozy w psychologii zdrowia i rehabilitacji
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia zdrowia i rehabilitacji
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (lista przedmiotów):

Psychologia rozwoju człowieka I 2500-PL-PS-OB2Z-2
Psychologia rozwoju człowieka II 2500-PL-PS-OB2L-1
Standardowe techniki diagnostyczne 2500-PL-PS-OB2L-5

Efekty uczenia się:

Student definiuje pojęcie diagnozy, aspekty diagnozy oraz podejścia do diagnozy, potrafi opisać problemy diagnostyczne psychologii zdrowia oraz metody stosowane w psychologii zdrowia.

Student potrafi opisać rolę psychologa we procesie diagnostycznym, kompetencje potrzebne diagnoście, znaczenie orientacji teoretycznej.

Student zna metody swobodne i wystandaryzowane wykorzystywane w procesie diagnostycznym, w tym osób z określonymi trudnościami i deficytami, potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik w określonych przypadkach klinicznych, zna ograniczenia poznanych metod.

Student potrafi przedstawić etyczne i społeczne aspekty diagnozy psychologicznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Urszula Wielgat
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Anastasi A. i Urbina S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Brzezińska A.I. i Toeplitz Z. (2007). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Heszen I. i Sęk H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stemplewska- Żakowicz K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Stemplewska-Żakowicz K. (2005). Wywiad psychologiczny. Tom 1. Wywiad jako postępowanie badawcze. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Szustrowa T. (red) (1987). Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Namysłowska I. (2005) (red.). Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa: Wyd. Lekarskie PZWL.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)