Praktyczna nauka języka francuskiego - Trening strategiczny IIp i IIz
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-1DX2O-PNJF-TS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka francuskiego - Trening strategiczny IIp i IIz |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim od podstaw Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) IIp Praktyczna nauka języka francuskiego IIz Praktyczna nauka języka francuskiego Przedmioty dla studiów dziennych i wieczorowych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Studenci rozwijają swoje strategie uczenia się oraz poszerzają wiedzę na temat istoty uczenia się poprzez działania na platformie edukacyjnej Google Classroom i realizowanie zadań. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poznanie teoretycznych i praktycznych aspektów mechanizmów uczenia się oraz praktyczny trening zastosowania w różnych kontekstach i przy wykorzystaniu narzędzi internetowych poznanych przez studentów strategii uczeniowych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest lepsze zrozumienie, jakie mechanizmy rządzą procesem uczenia się i jaki mamy na nie wpływ. W ramach zajęć studenci będą mieli okazję przeanalizować najpierw teoretyczne aspekty zagadnień odpowiadających na pytanie "Jak się uczyć", aby lepiej zrozumieć istotę "uczenia się uczenia", a następnie przećwiczyć zdobytą wiedzę stosując strategie metakognitywne, kognitywne i społeczno-afektywne podczas realizacji konkretnych zadań z takich obszarów uczenia się i używania języka jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, uczenie się słownictwa, uczenie się gramatyki, udział w interakcji ustnej, redagowanie wypowiedzi pisemnej, itp. Program zawiera zarówno elementy wiedzy psycholingwistycznej jak i dydaktycznej. Studenci zapoznają się z prawami rządzącymi pamięcią i zapominaniem, motywacją, stylami uczenia się, elementami odpowiedzialnymi za rozwijanie się kompetencji językowej w języku niemacierzystym. Będą ćwiczone na podstawie konkretnych zadań językowych umiejętności planowania, kontrolowania i regulowania swoich działań tak, aby zadanie zakończyło się sukcesem. |
Literatura: |
Dąbrowska M., Cel kształcenia językowego – nauczyć się jak uczyć [w] H. Komorowska (red), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, wyd. Oficyna Wydawnicza |Łośgraf, 2011, str. 78 -103. Studenska A., 2005, Strategie uczenia się a opanowanie języka niemacierzystego, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak". Harris V., 2002, Aider les apprenants à apprendre: à la recherche de stratégies d'enseignement et d'apprentissage dans les classes de langues en Europe, CELV/Conseil de l'Europe, Strasbourg. SPITZER M. (2007), Jak uczy się mózg?, tłum. Guzowska-Dąbrowska M., Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
w zakresie wiedzy: student zna i rozumie - w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych, w szczególności językoznawstwa, w systemie nauk oraz ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną (K_W01) - w zaawansowanym stopniu funkcje języka w złożonych sytuacjach komunikacji społecznej i międzykulturowej (K_W07) - zna podstawowe teorie i definicje uczenia się; - zna kluczowe zagadnienia związane z neuronaukami; - posiada podstawową wiedzę związaną ze stylami i strategiami uczenia się; - posiada podstawową wiedzę na temat różnych typów motywacji; - zna kluczowe pojęcia związane z uczeniem się języków obcych (kompetencje ogólne i komunikacyjne); - ma podstawową wiedzę dotyczącą właściwości neurofizjologicznych mózgu - ma podstawową wiedzę z zakresu technik mnemonicznych - zna neuropedagogiczne podstawy rządzące uczeniem się w zakresie umiejętności student potrafi: - przedstawiać własne poglądy, odwołując się do różnych źródeł i podstawowych ujęć teoretycznych, oraz argumentować przyjęty punkt widzenia (K_U04) - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności, korzystając z różnych źródeł (K_U09) - rozpoznać strategie aktywizowane przez siebie; - wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych - oceniać skuteczność stosowanych przez siebie strategii uczeniowych - podejść refleksyjnie do procesu uczenia się - łączyć strategie w "łańcuchy strategiczne" podnoszące skuteczność uczenia się. - wybrać właściwe dla danego zadania językowego strategie uczenia się - werbalizować swoją pracę umysłową - krytycznie podejść do swoich działań strategicznych w nauce j. obcego - opracować osobisty trening strategiczny - uzyskać informacje wyjaśniające lub uzupełniające jego wiedzę dzięki narzędziom internetowym - rozwijać swoje strategie uczeniowe w oparciu o nowe technologie w zakresie kompetencji społecznych student: - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, - - ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności - student jest gotowy do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności (K_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
- terminowe wywiązywanie się z zadań - pozytywna ocena wszystkich przewidzianych w programie zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Sujecka-Zając, Krystyna Szymankiewicz | |
Prowadzący grup: | Jolanta Sujecka-Zając, Krystyna Szymankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.