Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP001 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą. |
Pełny opis: |
Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą. Tematy kursu 1. Co mówi tekst 2. Krytyczne czytanie 3. Odpowiadanie na tekst i kontrargumentacja 4. Teza i struktura eseju 5. Wstępna wersja i jej udoskonalanie 6. Edytowanie i korekta 7. Style i ton 8. Redakcja tekstu |
Literatura: |
Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student(ka): WIEDZA - wie jak krytycznie czytać i pisać - rozumie terminologię oraz proces pisania eseju - wie jak unikać popełnienia plagiatu i zna standardy etyki akademickiej UMIEJĘTNOŚCI - potrafi skonstruować podstawowy esej akademicki - umie sformułować temat oraz tezę eseju - potrafi przygotować i poprawić krytyczny tekst na wskazany temat - potrafi dokonać krótkiej recenzji (peer review) pracy innych studentów oraz odnieść się do ich recenzji KOMPETENCJE - zapoznał się z głównymi założeniami dyskursu akademickiego - zna podstawy pisania akademickiego - potrafi pracować w grupie - potrafi formułować opinie na złożone i nierzadko kontrowersyjne tematy oraz konfrontować je z opiniami innych w atmosferze wzajemnego szacunku - potrafi dostrzegać złożoność procesów historycznych i społeczno-kulturowych w Stanach Zjednoczonych |
Metody i kryteria oceniania: |
40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy) 30% Prace domowe 30% Praca podczas zajęć Skala ocen: 0-60 – 2 60-70 – 3 71-75 – 3,5 76-85 – 4 86-90 – 4,5 91-95 – 5 96-100 – 5! |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Bulent Akman, Sonia Blank, Anna Grzybowska, Blanka Kotlińska, Aleksandra Leniarska, Emma Oki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Bulent Akman, İbrahim Mertcan Alçınkaya, Sonia Blank, Anna Grzybowska, Blanka Kotlińska, Joanna Mąkowska, Emma Oki, Alicja Relidzyńska, Jan Smoleński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.