Contemporary Social Issues in TV Series (Współczesne problemy społeczne w serialach telewizyjnych)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SD0039 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Contemporary Social Issues in TV Series (Współczesne problemy społeczne w serialach telewizyjnych) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 2 rok Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Kurs koncentruje się na współczesnych amerykańskich serialach telewizyjnych, które odnoszą się do aktualnych problemów społecznych w Stanach Zjednoczonych. |
Pełny opis: |
Kurs zawiera przegląd seriali telewizyjnych podnoszących świadomość na temat współczesnych problemów społecznych w Stanach Zjednoczonych, w tym zdrowia psychicznego, podziałów klasowych i relacji rasowych. Najpierw studenci poznają historię programów telewizyjnych, aby zapoznać się z ewoluującymi trendami i praktykami. Następnie zdobędą wiedzę na temat analizowania programów telewizyjnych w celu lepszego zrozumienia tego trybu opowiadania historii. Na koniec studenci obejrzą i omówią kilka współczesnych programów telewizyjnych. Podczas tej części kursu studenci przygotują prezentację o wybranym przez siebie serialu telewizyjnym, koncentrując się na bieżących problemach społecznych. |
Literatura: |
Halfyard, Janet K. 2016. Sounds of Fear and Wonder : Music in Cult TV. Investigating Cult TV Series. London: I.B. Tauris. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=1587431&site=ehost-live. Lavigne, Carlen. 2014. Remake Television : Reboot, Re-Use, Recycle. Lanham: Lexington Books. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=710115&site=ehost-live. Marinescu, Valentina, Bianca Mitu, and Silvia Branea. 2014. Critical Reflections on Audience and Narrativity : New Connections, New Perspectives. Stuttgart, Germany: ibidem. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=879829&site=ehost-live. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: Wiedza: - ma podstawową wiedzę na temat historii amerykańskich seriali telewizyjnych; - wie, jakie współczesne problemy społeczne są poruszane w wybranych serialach telewizyjnych; - zna wybrane współczesne amerykańskie seriale telewizyjne; - zna podstawową terminologię związaną z serialami telewizyjnymi; Umiejętności: - potrafi analizować seriale telewizyjne; - ma umiejętność pracy w grupie w celu przeprowadzenia prezentacji grupowej; - umie korzystać z narzędzi internetowych; Kompetencje społeczne: - potrafi współpracować i pracować w grupie; - potrafi formułować opinie na temat tekstów omawianych na zajęciach; - uzupełnia i podnosi swoją wiedzę na temat amerykańskich seriali telewizyjnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Aktywny udział (20 punktów) - Prezentacja (50 punktów) - Zadanie pisemne (30 punktów) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.