American Society and Politics in Video Games
General data
Course ID: | 4219-SD0077 |
Erasmus code / ISCED: |
08.9
|
Course title: | American Society and Politics in Video Games |
Name in Polish: | American Society and Politics in Video Games (Amerykańskie społeczeństwo i polityka w grach video) |
Organizational unit: | American Studies Center |
Course groups: |
all classes - weekday programme - 1st cycle all classes - weekday programme - 1st cycle - 2nd year all classes - weekday programme - 1st cycle - 3rd year Elective courses - humanities - BA studies elective courses - weekday studies - first cycle |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | English |
Type of course: | elective courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
Zajęcia „American Society and Politics in Video Games” oferują wprowadzenie do szeroko pojętego groznawstwa (wyposażając studentów w zestaw narzędzi niezbędnych do podjęcia krytycznej dyskusji na temat gier wideo i zrozumienia ich miejsca we współczesnej kulturze) oraz sytuują gry wideo jako reprezentację amerykańskich problemów społeczno-politycznych. |
Full description: |
Zajęcia „American Society and Politics in Video Games” oferują wprowadzenie do szeroko pojętego groznawstwa (wyposażając studentów w zestaw narzędzi niezbędnych do podjęcia krytycznej dyskusji na temat gier wideo i zrozumienia ich miejsca we współczesnej kulturze) oraz sytuują gry wideo jako reprezentację amerykańskich problemów społeczno-politycznych. Niektóre z tematów omawianych na zajęciach będą obejmować między innymi: płeć, seksualność i kwestie intersekcjonalne w grach wideo, w tym toksyczną męskość w społecznościach graczy i wpływ #Gamergate; reprezentacja rasy (niezależne gry czarnoskórych Amerykanów kontra przedstawienia niewolnictwa w głównych grach wideo; a także własne narracje rdzennych mieszkańców); mit amerykańskiego bohaterstwa w serii Call of Duty; western w grach wideo; amerykański gotyk i przedstawienie amerykańskich miast w Life is Strange i Night in the Woods; przytulne gry w kontekście pandemii Covid-19 czy amerykański (post)modernizm w meta grach. |
Bibliography: |
1. Allen, S. L. (2014). Video games as feminist pedagogy. Loading..., 8(13). 2. Fiorilli, Patrick. "Meet the New Boss, Same as the Old Gods: Reading Night in the Woods through Mark Fisher." Game Studies 22, no. 1 (2022). 3. Gray, K. L. (2020). Intersectional tech: Black users in digital gaming. LSU Press. 4. Juul, Jesper. (2019). Handmade Pixels: Independent Video Games and the Quest for Authenticity. MIT Press. 5. Mortensen, T. E. (2018). Anger, fear, and games: The long event of #GamerGate. Games and Culture, 13(8), 787-806. 6. Razzi, Francesca. "Re-enacting the American Frontier in Contemporary Popular Culture: The Western Fantasy of “Red Dead Redemption II”." Iperstoria 18 (2021). 7. Ruberg, B. (2015). No fun: The queer potential of video games that annoy, anger, disappoint, sadden, and hurt. QED: A Journal in GLBTQ Worldmaking, 2(2), 108-124. 8. Trhoň, O. (2019). Videogame Dys4ia and reflection of autobiographical narrative by transgender community. 9. Waszkiewicz, Agata, and Martyna Bakun. "Towards the aesthetics of cozy video games." Journal of Gaming & Virtual Worlds 12, no. 3 (2020): 225-240. 10. Wills, John. Gamer nation: Video games and American culture. Johns Hopkins University Press, 2019. |
Learning outcomes: |
1. WIEDZA • posiada wiedzę dotyczącą współczesnych gier wideo w USA • jest świadomy/a ewolucji gier wideo i ich zróżnicowania • posiada zaawansowaną wiedzę historycznych kontekstów związanych z grami wideo w USA 2. UMIEJĘTNOŚCI • umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi • potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do gier wideo • potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych zagadnień, zjawisk i tekstów 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • jest świadoma/y roli gier wideo w kulturze • jest otwarta/y na nowe zjawiska i idee w zakresie najnowszej kultury amerykańskiej • rozumie i docenia rolę Stanach Zjednoczonych w rozwoju globalnych konwencji związanych z grami cyfrowymi |
Assessment methods and assessment criteria: |
Studenci zostaną poproszeni o przygotowanie pytań do tekstów/gier (dostarczonych przed zajęciami; przynajmniej jedno) oraz o zrobienie prezentacji końcowej. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Agata Waszkiewicz | |
Group instructors: | Agata Waszkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.