University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

American Society and Politics in Video Games

General data

Course ID: 4219-SD0077
Erasmus code / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Humanities (except languages), not elsewhere classified The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: American Society and Politics in Video Games
Name in Polish: American Society and Politics in Video Games (Amerykańskie społeczeństwo i polityka w grach video)
Organizational unit: American Studies Center
Course groups: all classes - weekday programme - 1st cycle
all classes - weekday programme - 1st cycle - 2nd year
all classes - weekday programme - 1st cycle - 3rd year
Elective courses - humanities - BA studies
elective courses - weekday studies - first cycle
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Type of course:

elective courses

Mode:

Classroom

Short description:

Zajęcia „American Society and Politics in Video Games” oferują wprowadzenie do szeroko pojętego groznawstwa (wyposażając studentów w zestaw narzędzi niezbędnych do podjęcia krytycznej dyskusji na temat gier wideo i zrozumienia ich miejsca we współczesnej kulturze) oraz sytuują gry wideo jako reprezentację amerykańskich problemów społeczno-politycznych.

Full description:

Zajęcia „American Society and Politics in Video Games” oferują wprowadzenie do szeroko pojętego groznawstwa (wyposażając studentów w zestaw narzędzi niezbędnych do podjęcia krytycznej dyskusji na temat gier wideo i zrozumienia ich miejsca we współczesnej kulturze) oraz sytuują gry wideo jako reprezentację amerykańskich problemów społeczno-politycznych.

Niektóre z tematów omawianych na zajęciach będą obejmować między innymi: płeć, seksualność i kwestie intersekcjonalne w grach wideo, w tym toksyczną męskość w społecznościach graczy i wpływ #Gamergate; reprezentacja rasy (niezależne gry czarnoskórych Amerykanów kontra przedstawienia niewolnictwa w głównych grach wideo; a także własne narracje rdzennych mieszkańców); mit amerykańskiego bohaterstwa w serii Call of Duty; western w grach wideo; amerykański gotyk i przedstawienie amerykańskich miast w Life is Strange i Night in the Woods; przytulne gry w kontekście pandemii Covid-19 czy amerykański (post)modernizm w meta grach.

Bibliography:

1. Allen, S. L. (2014). Video games as feminist pedagogy. Loading..., 8(13).

2. Fiorilli, Patrick. "Meet the New Boss, Same as the Old Gods: Reading Night in the Woods through Mark Fisher." Game Studies 22, no. 1 (2022).

3. Gray, K. L. (2020). Intersectional tech: Black users in digital gaming. LSU Press.

4. Juul, Jesper. (2019). Handmade Pixels: Independent Video Games and the Quest for Authenticity. MIT Press.

5. Mortensen, T. E. (2018). Anger, fear, and games: The long event of #GamerGate. Games and Culture, 13(8), 787-806.

6. Razzi, Francesca. "Re-enacting the American Frontier in Contemporary Popular Culture: The Western Fantasy of “Red Dead Redemption II”." Iperstoria 18 (2021).

7. Ruberg, B. (2015). No fun: The queer potential of video games that annoy, anger, disappoint, sadden, and hurt. QED: A Journal in GLBTQ Worldmaking, 2(2), 108-124.

8. Trhoň, O. (2019). Videogame Dys4ia and reflection of autobiographical narrative by transgender community.

9. Waszkiewicz, Agata, and Martyna Bakun. "Towards the aesthetics of cozy video games." Journal of Gaming & Virtual Worlds 12, no. 3 (2020): 225-240.

10. Wills, John. Gamer nation: Video games and American culture. Johns Hopkins University Press, 2019.

Learning outcomes:

1. WIEDZA

• posiada wiedzę dotyczącą współczesnych gier wideo w USA

• jest świadomy/a ewolucji gier wideo i ich zróżnicowania

• posiada zaawansowaną wiedzę historycznych kontekstów związanych z grami wideo w USA

2. UMIEJĘTNOŚCI

• umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi

• potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do gier wideo

• potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych zagadnień, zjawisk i tekstów

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

• jest świadoma/y roli gier wideo w kulturze

• jest otwarta/y na nowe zjawiska i idee w zakresie najnowszej kultury amerykańskiej

• rozumie i docenia rolę Stanach Zjednoczonych w rozwoju globalnych konwencji związanych z grami cyfrowymi

Assessment methods and assessment criteria:

Studenci zostaną poproszeni o przygotowanie pytań do tekstów/gier (dostarczonych przed zajęciami; przynajmniej jedno) oraz o zrobienie prezentacji końcowej.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Agata Waszkiewicz
Group instructors: Agata Waszkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)