American Superhero Comics
General data
Course ID: | 4219-SD0078 |
Erasmus code / ISCED: |
08.9
|
Course title: | American Superhero Comics |
Name in Polish: | American Superhero Comics (Superbohaterowie w komiksie amerykańskim) |
Organizational unit: | American Studies Center |
Course groups: |
all classes - weekday programme - 1st cycle all classes - weekday programme - 1st cycle - 2nd year all classes - weekday programme - 1st cycle - 3rd year Elective courses - humanities - BA studies elective courses - weekday studies - first cycle |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | English |
Type of course: | elective courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
Czy Twoje ulubione komiksy o superbohaterach mogą przedstawiać coś więcej niż fajne supermoce i kostiumy? Tak, a ten kurs pokazuje, jak to zrobić, oferując retrospektywne spojrzenie na historyczny rozwój amerykańskich komiksów o superbohaterach. Zaczynając od powstania pierwszych etykiet, takich jak Superman, Batman i Wonder Woman, będziemy badać złoty, srebrny i diamentowy wiek amerykańskich komiksów o superbohaterach, a także spojrzymy na nie pod kątem literackim. Co mogą nam powiedzieć o amerykańskim społczestwie oraz o ich problemach. W związku z tym odkryjemy potencjał komiksów o superbohaterach jako społecznie odpowiedzialnych produktów kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem rewizyjnych tytułów z lat 80., takich jak Batman: The Dark Knight Returns (1986), Watchmen (1987) i The Punisher (1986). . |
Full description: |
Czy Twoje ulubione komiksy o superbohaterach mogą przedstawiać coś więcej niż fajne supermoce i kostiumy? Tak, a ten kurs pokazuje, jak to zrobić, oferując retrospektywne spojrzenie na historyczny rozwój amerykańskich komiksów o superbohaterach. Często komiksy są traktowane jako amerykańskie opowieści mitologiczne, historie o superbohaterach pozwalają krytycznie spojrzeć na amerykańską kulturę, społeczeństwo i jaki są najważniejsze problemy społeczne. Zaczynając od powstania pierwszych etykiet, takich jak Superman, Batman i Wonder Woman, będziemy badać złoty, srebrny i diamentowy wiek amerykańskich komiksów o superbohaterach, a także spojrzymy na nie pod kątem literackim. Co mogą nam powiedzieć o amerykańskim społczestwie oraz o ich problemach. Kurs będzie się w szczególności koncentrował na tematycznych przedstawieniach rasy, płci i konfliktu klasowego. W związku z tym odkryjemy potencjał komiksów o superbohaterach jako społecznie odpowiedzialnych produktów kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem rewizyjnych tytułów z lat 80., takich jak Batman: The Dark Knight Returns (1986), Watchmen (1987) i The Punisher (1986). . |
Bibliography: |
Chute, Hillary. “Comics as Literature? Reading Graphic Narrative.” PMLA (March, 2008): 452-465. https://www.jstor.org/stable/25501865. Hassler-Forest, Dan. Capitalist Superheroes: Caped Crusaders in the Neoliberal Age. Winchester: Zero Books, 2012. Apple Books. Heer, Jeet and Kent Worcester. A Comics Studies Reader. Jackson: University Press of Mississippi, 2009. Labio, Catherine. “What’s in a Name? The Academic Study of Comics and the ‘Graphic Novel.’” Cinema Journal 50, no. 3 (Spring, 2011): 123-126. https://www.jstor.org/stable/41240728. Lopes, Paul. “The Early Industrial Age I: Pulp Logic and the Rise of the American Comic Book” in Demanding Respect: The Evolution of the American Comic Book. Philadelphia: Temple University Press, 2009. http://www.jstor.com/stable/j.ctt14bs7xk.5. McCloud, Scott, Understanding Comics: The Invisible Art (Northampton: Tundra, 1993). Pustz, Matthew. “Introduction: Comic Books as History Teachers.” In Comic Books and American Cultural History: An Anthology. London; New York: Continuum, 2012. Reynolds, Richard. Super Heroes: A Modern Mythology. Jackson: University Press of Mississippi, 1994. Vanderbeke, Dirk. “In the Art of the Beholder: Comics as Political Journalism.” In Comic as a Nexus of Cultures: Essays on the Interplay of Media, Disciplines and International Perspectives, edited by Mark Berninger, Jochen Ecke and Gideon Haberkorn, 70-84. North Carolina: McFarland and Company, 2010. |
Learning outcomes: |
1. WIEDZA Student będzie miał: - zdobytą podstawową wiedzę na temat historycznego rozwoju amerykańskiego komiksu superbohaterskiego - odkryje społecznie odpowiedzialną fasadę komiksów - zapozna się z nauką o komiksach 2. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: - czytać teksty literackie i przeprowadzać analizy porównawcze społeczeństwa amerykańskiego - nabyć i zastosować narzędzia krytycznego myślenia do odkrywania zjawisk społeczno-politycznych - pisać teksty akademickie na temat amerykańskich komiksów superbohaterskich w oparciu o wiedzę historyczną i teoretyczną 3. KOMPETENCJE Student będzie: - przyzwyczajony do krytycznego myślenia oraz analizowania amerykańskich komiksów o superbohaterach - wykorzystywać swoje umiejętności komunikacji werbalnej do angażowania się w debaty akademickie - rozwijać otwarte myślenie o koncepcjach społeczno-politycznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
Aktywne zaangażowanie studentów będzie istotną częścią procesu oceniania. Większość zajęć będą stanowić dyskusje w klasie i zamknięte czytania. 1. Recenzja artykułu krytycznego (25 pkt) 2. Analiza komiksów (20 pkt) 3. Esej końcowy (35 pkt) 4. Informacja zwrotna do lektur klasowych (10) 5. Obecność i aktywny udział (10 pkt) Oceny:: 100-88/5; 87-73/4; 72-57/3; 56-0/2 |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | İbrahim Mertcan Alçınkaya | |
Group instructors: | İbrahim Mertcan Alçınkaya | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.