University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

American Superhero Comics

General data

Course ID: 4219-SD0078
Erasmus code / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Humanities (except languages), not elsewhere classified The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: American Superhero Comics
Name in Polish: American Superhero Comics (Superbohaterowie w komiksie amerykańskim)
Organizational unit: American Studies Center
Course groups: all classes - weekday programme - 1st cycle
all classes - weekday programme - 1st cycle - 2nd year
all classes - weekday programme - 1st cycle - 3rd year
Elective courses - humanities - BA studies
elective courses - weekday studies - first cycle
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Type of course:

elective courses

Mode:

Classroom

Short description:

Czy Twoje ulubione komiksy o superbohaterach mogą przedstawiać coś więcej niż fajne supermoce i kostiumy? Tak, a ten kurs pokazuje, jak to zrobić, oferując retrospektywne spojrzenie na historyczny rozwój amerykańskich komiksów o superbohaterach. Zaczynając od powstania pierwszych etykiet, takich jak Superman, Batman i Wonder Woman, będziemy badać złoty, srebrny i diamentowy wiek amerykańskich komiksów o superbohaterach, a także spojrzymy na nie pod kątem literackim. Co mogą nam powiedzieć o amerykańskim społczestwie oraz o ich problemach. W związku z tym odkryjemy potencjał komiksów o superbohaterach jako społecznie odpowiedzialnych produktów kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem rewizyjnych tytułów z lat 80., takich jak Batman: The Dark Knight Returns (1986), Watchmen (1987) i The Punisher (1986). .

Full description:

Czy Twoje ulubione komiksy o superbohaterach mogą przedstawiać coś więcej niż fajne supermoce i kostiumy? Tak, a ten kurs pokazuje, jak to zrobić, oferując retrospektywne spojrzenie na historyczny rozwój amerykańskich komiksów o superbohaterach. Często komiksy są traktowane jako amerykańskie opowieści mitologiczne, historie o superbohaterach pozwalają krytycznie spojrzeć na amerykańską kulturę, społeczeństwo i jaki są najważniejsze problemy społeczne.

Zaczynając od powstania pierwszych etykiet, takich jak Superman, Batman i Wonder Woman, będziemy badać złoty, srebrny i diamentowy wiek amerykańskich komiksów o superbohaterach, a także spojrzymy na nie pod kątem literackim. Co mogą nam powiedzieć o amerykańskim społczestwie oraz o ich problemach. Kurs będzie się w szczególności koncentrował na tematycznych przedstawieniach rasy, płci i konfliktu klasowego.

W związku z tym odkryjemy potencjał komiksów o superbohaterach jako społecznie odpowiedzialnych produktów kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem rewizyjnych tytułów z lat 80., takich jak Batman: The Dark Knight Returns (1986), Watchmen (1987) i The Punisher (1986). .

Bibliography:

Chute, Hillary. “Comics as Literature? Reading Graphic Narrative.” PMLA (March, 2008): 452-465. https://www.jstor.org/stable/25501865.

Hassler-Forest, Dan. Capitalist Superheroes: Caped Crusaders in the Neoliberal Age. Winchester: Zero Books, 2012. Apple Books.

Heer, Jeet and Kent Worcester. A Comics Studies Reader. Jackson: University Press of Mississippi, 2009.

Labio, Catherine. “What’s in a Name? The Academic Study of Comics and the ‘Graphic Novel.’” Cinema Journal 50, no. 3 (Spring, 2011): 123-126. https://www.jstor.org/stable/41240728.

Lopes, Paul. “The Early Industrial Age I: Pulp Logic and the Rise of the American Comic Book” in Demanding Respect: The Evolution of the American Comic Book. Philadelphia: Temple University Press, 2009. http://www.jstor.com/stable/j.ctt14bs7xk.5.

McCloud, Scott, Understanding Comics: The Invisible Art (Northampton: Tundra, 1993).

Pustz, Matthew. “Introduction: Comic Books as History Teachers.” In Comic Books and American Cultural History: An Anthology. London; New York: Continuum, 2012.

Reynolds, Richard. Super Heroes: A Modern Mythology. Jackson: University Press of Mississippi, 1994.

Vanderbeke, Dirk. “In the Art of the Beholder: Comics as Political Journalism.” In Comic as a Nexus of Cultures: Essays on the Interplay of Media, Disciplines and International Perspectives, edited by Mark Berninger, Jochen Ecke and Gideon Haberkorn, 70-84. North Carolina: McFarland and Company, 2010.

Learning outcomes:

1. WIEDZA

Student będzie miał:

- zdobytą podstawową wiedzę na temat historycznego rozwoju amerykańskiego komiksu superbohaterskiego

- odkryje społecznie odpowiedzialną fasadę komiksów

- zapozna się z nauką o komiksach

2. UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

- czytać teksty literackie i przeprowadzać analizy porównawcze społeczeństwa amerykańskiego

- nabyć i zastosować narzędzia krytycznego myślenia do odkrywania zjawisk społeczno-politycznych

- pisać teksty akademickie na temat amerykańskich komiksów superbohaterskich w oparciu o wiedzę historyczną i teoretyczną

3. KOMPETENCJE

Student będzie:

- przyzwyczajony do krytycznego myślenia oraz analizowania amerykańskich komiksów o superbohaterach

- wykorzystywać swoje umiejętności komunikacji werbalnej do angażowania się w debaty akademickie

- rozwijać otwarte myślenie o koncepcjach społeczno-politycznych

Assessment methods and assessment criteria:

Aktywne zaangażowanie studentów będzie istotną częścią procesu oceniania. Większość zajęć będą stanowić dyskusje w klasie i zamknięte czytania.

1. Recenzja artykułu krytycznego (25 pkt)

2. Analiza komiksów (20 pkt)

3. Esej końcowy (35 pkt)

4. Informacja zwrotna do lektur klasowych (10)

5. Obecność i aktywny udział (10 pkt)

Oceny:: 100-88/5; 87-73/4; 72-57/3; 56-0/2

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: İbrahim Mertcan Alçınkaya
Group instructors: İbrahim Mertcan Alçınkaya
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)