Edukacja jest uznawana za kluczowy czynnik dla osiągania zakładanych celów Zrównoważonego Rozwoju. Studenci w trakcie tego przedmiotu zapoznają się z historią i praktyką przekazywania wiedzy i umiejętności w zakresie relacji człowieka z przyrodą w dziejach świata i w Polsce. Zakres przekazywanych treści obejmuje: kształtowanie pojęcia "edukacji ekologicznej" i „edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju” na arenie międzynarodowej od Sztokholmu’72 po Agendę 2030 i 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs); przedstawienie ewolucji obszaru zainteresowań edukacji ekologicznej (edukacja przyrodnicza, środowiskowa, dla zrównoważonego rozwoju) i celów edukacji służącej zrównoważonemu rozwojowi. Przedstawiona zostanie rola edukacji ekologicznej w świetle dokumentów państwowych i zobowiązań międzynarodowych w tym tych przyjętych podczas konferencji w Berlinie w 2021r. Omówione zostaną działania oddolne i ruchy społeczne oraz wpływ mediów społecznościowych na kształtowanie świadomości ekologicznej.
Przedmiot składa się z 42 godz. zajęć, głównie praktycznych, w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach. W ramach zajęć omówiona zostanie teoria oraz wykonane zostaną pomiary, przetwarzanie i interpretacja metodą georadarową (GPR) oraz elektrooporową (ERT).