Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The changing landscape of American journalism: From accountability to instantaneous reporting

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-SD0065
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: The changing landscape of American journalism: From accountability to instantaneous reporting
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 2 rok
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA
Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Bob Woodward oraz Carl Bernstein są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych dziennikarzy śledczych w Stanach Zjednoczonych a to głównie dzięki ich reportażom poświęconym aferze medialnej Watergate. Pomimo ogromnego znaczenia, dziennikarstwo śledcze przeżywa obecnie głęboki kryzys. Nie jest to niczym zaskakującym a to głównie ze względu na wysokie koszty utrzymania dziennikarzy śledczych, czy też niepewność sukcesu prowadzonych przez nich śledztw. Tym samym, ta forma dziennikarstwa wydaje się przegrywać walkę z nowymi mediami, które zaczynają służyć jako serwisy informacyjne oraz najszybsza alternatywa dla tradycyjnej prasy. Niemniej jednak, nowe media oraz ich własne problemy braku wiarygodności czy rzetelności, nie mogą zastąpić tradycyjnej prasy. Kurs ten ma na celu zbadanie zmieniającego się krajobrazu Amerykańskiego dziennikarstwa od 1972 roku (afera Watergate) do dnia dzisiejszego. Przyjrzymy się historii tradycyjnego reportażu prasowego wraz z problemami, z jakimi się wiąże, ale takż

Pełny opis:

Bob Woodward oraz Carl Bernstein są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych dziennikarzy śledczych w Stanach Zjednoczonych a to głównie dzięki ich reportażom poświęconym aferze medialnej Watergate. Pomimo ogromnego znaczenia, dziennikarstwo śledcze przeżywa obecnie głęboki kryzys. Nie jest to niczym zaskakującym a to głównie ze względu na wysokie koszty utrzymania dziennikarzy śledczych, czy też niepewność sukcesu prowadzonych przez nich śledztw. Tym samym, ta forma dziennikarstwa wydaje się przegrywać walkę z nowymi mediami, które zaczynają służyć jako serwisy informacyjne oraz najszybsza alternatywa dla tradycyjnej prasy. Niemniej jednak, nowe media oraz ich własne problemy braku wiarygodności czy rzetelności, nie mogą zastąpić tradycyjnej prasy. Kurs ten ma na celu zbadanie zmieniającego się krajobrazu Amerykańskiego dziennikarstwa od 1972 roku (afera Watergate) do dnia dzisiejszego. Przyjrzymy się historii tradycyjnego reportażu prasowego wraz z problemami, z jakimi się wiąże, ale także tym, jak, dlaczego i czy nowe media przejęły rolę jaką prasa odgrywa w Amerykańskiej kulturze.

Literatura:

Pełna bibliografia zostanie podana w trakcie pierwszych zajęć.

Efekty uczenia się:

Wiedza :

-Posiada wiedzę dotyczącą pojawienia się i wykorzystania nowych mediów w dziennikarstwie

-Rozróżnia czwartą i piątą władzę

Umiejętności :

-umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi

-potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do szeregu zjawisk w dziennikarstwie

-potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych zagadnień i zjawisk

Kompetencje:

-Rozumie znaczenie dziennikartwa śledczego

-Jest świadomy problemów jakie pojawienie się nowych mediów generuje w dziennikarstwie

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach oraz obecność 20%

Testy oraz krótkie prace pisemne 40%

Esej śródesemmestralny oraz esej kończowy 40%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)