Mass Media History I (Historia Mass Mediów I)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SD056 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Mass Media History I (Historia Mass Mediów I) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do historii amerykańskich środków masowego przekazu. Kurs skupi się głównie na tradycyjnych mediach drukowanych (gazetach i magazynach) w wersji papierowej i ich współczesnych odpowiednikach elektronicznych , oferując podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia mediów w ich obecnym kształcie. |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do historii amerykańskich środków masowego przekazu. Kurs skupi się głównie na tradycyjnych mediach drukowanych (gazetach i magazynach) w wersji papierowej i ich współczesnych odpowiednikach elektronicznych , oferując podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia mediów w ich obecnym kształcie. Będziemy przyglądać się powstawaniu i rozwojowi kolejnych kanałów komunikacji od czasów kolonialnych. Prześledzimy ich rolę w procesie powstawania Stanów Zjednoczonych oraz ich miejsce w dojrzałej demokracji. Umasowienie i komercjalizacja mediów, jak również zmiany w ich strukturze (fuzje) będą również tematem naszych rozważań. Ponadto, przyjrzymy się różnym formatom medialnym i zawartości mediów, posługując się podstawowymi teoriami dotyczącymi środków masowego przekazu. |
Literatura: |
Crowley, David and Paul Heyer, Communication in History: Tchnology, Culture, Society. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2011. Curran, James, and Michael Gurevitch, eds. Mass Media and Society. 2nd ed. New York: Arnold, 1997. Emery, Edwin, and Michael Emery. The Press and America: An Interpretive History of the Mass Media. 9th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2000. Goodwin, Andrew, and Garry Whannel. Understanding Television. NY: Routledge, 1990. Schudson, Michael, Discovering the News: A Social History of American Newspapers. Basic Books, 1978. Sloan, David Wm., and James D. Startt, eds. The Media in America: A History. 7th ed. Northport, Al: Vision Press, 2008. Additionally articles from journals and other media sources on American media in historical perspective. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: *Studenci będą w stanie nazwać i wyjaśnić główne etapy rozwoju amerykańskich mediów. *Będą posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu historii, struktury i funkcjonowania branży medialnej Stanach Zjednoczonych. *Studenci będą w stanie zidentyfikować, opisać i zdefiniować najważniejsze formaty medialne, umieść je w ramach historii mediów i śledzić ich rozwój lub upadek. Umiejętności: *Studenci będą rozwijać krytyczne, oparte na wiedzy podejście do dyskusji na temat mediów, *Rozumiejąc przebieg rozwoju zjawisk w świecie mediów oraz panujących tam zależności, będą w stanie formułować proste hipotezy na temat ich rozwoju. *Studenci ponadto podejmą pierwsze próby pracy na materiale źródłowym, * Podejmą próby przedstawienia wyników swoich badań w trakcie prezentacji. Kompetencje: *Kurs będzie także przyczynkiem do edukacji medialnej studentów jako odbiorców mediów wyposażając ich w podstawowe narzędzia do zrozumienia i odczytania współczesnego środowiska medialnego (nie tylko w Ameryce), tak aby potrafili zastosować zdobytą wiedzę dotyczące zagadnień etyki, obiektywizmu, reprezentacji (stereotypy), itp. do wykrywania i rozpoznawania mechanizmów w mediach, których są odbiorami. *Staną się aktywnymi uczestnikami w świecie mediów zarówno jako początkowi badacze jak również odbiorcy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą oceniani na podstawie obecności oraz aktywnego uczestnictwa w zajęciach, dyskusjach opartych na lekturach (15 pt). Będą zobowiązani przedstawić dwie prace pisemne oparte na materiale źródłowym (15pt + 25 pt) oraz przygotować prezentację + konspekt (15 pt). Ponadto w czasie semestru wykonają kilka małych ćwiczeń do zajęć i/lub quizów (max 30 pt) 100-90/5, 89-85/4+, 84-78/4, 77-71/3+, 70-61/3, 60-0/2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.